همشهری آنلاین: یک هشتم شهروندان آمریکایی سال گذشته را زیر خط فقر سپری کرده‌اند.

 بنا به اعلام اداره آمار آمریکا این وضعیت برای سیاه پوستان بدتر بوده و یک چهارم آنها زندگی را زیر خط فقر گذرانده‌اند. این رقم نسبت به دو سال پیش چندان تغییری نداشته است.
خبرگزاری سوییس گزارش کرد‏‏، بر اساس تحقیق انجام شده در اداره آمار آمریکا، حدود 15.9 درصد از جمعیت این کشور معادل 46.6 میلیون نفر زیر هیچ پوشش بیمه خدمات درمانی نیستند. با وجودی که اقتصاد آمریکا در محدوده زمانی سال گذشته 3.2 درصد رشد داشته است، با این حال تعداد افراد بیمه نشده 0.3 درصد رشد داشته است.
در مجموع 37 میلیون آمریکایی در این کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند. درآمد سرانه سالانه این افراد معادل حدود 10 هزار دلار در سال و برای یک خانواده چهار نفری حدود 20 هزار دلار است. بر اساس این آمار‏، دریافتی حدود یک چهارم سیاه پوستان و 21.8 درصد شهروندان اسپانیولی تبار آمریکایی حتی به این کمینه (مینیمم) درآمد هم نمی‌رسد.
جورج میلر، نماینده دموکرات کنگره آمریکا در این باره گفت: بسیاری از خانواده‌های آمریکایی هستند که سخت کار می‌کنند و به قوانین پایبندند اما همیشه در فقر زندگی می‌کنند.

اما راب پورتمن، مدیر امور خانوار دولت آمریکا این ایده را رد کرده و مدعی شده است که سیاست اقتصادی کاخ سفید موفق بوده است.