تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۲

همشهری ‌آنلاین: تازه‌ترین آلبوم سید عبدالحسین مختاباد، آهنگساز وخواننده شهیر با عنوان سیاه مشق به زودی روانه بازار موسیقی خواهد شد.

به گزارش  برنا سید عبدالحسین مختاباد ضمن اعلام این خبر گفت: آلبوم«سیاه مشق» جدیدترین اثر در دست انتشار من است . این آلبوم یک مجموعه قدیمی از آثاربزرگان موسیقی است که بازخوانی‌اشان کرده‌ام. برخی از ترانه‌های این آلبوم، ترانه‌هایی هستند که از کودکی با آنها خاطره داشته‌ام  و با ملودی و شعر بسیاری از آنها روزها و شب‌ها سر کرده‌ام.

وی درباره لزوم بازخوانی آثار گذشتگان تاکید کرد: درهمه جای دنیا، آثار گذشتگان بازخوانی می‌شود و این اتفاقی خوشایند است که در همه جا می‌افتد. دلیل چنین کاری بیش از هرچیز دیگر این است که نسل‌های جدید با موسیقی کهن و قدیم کشور خود آشنا شوند. ملودی آثاری از این دست، ملودی‌هایی هستند که چندین نسل از آنها استقبال کرده‌اند و با آنها خاطره دارند. بنابراین نمی‌توان به چنین کاری خرده گرفت.

خواننده آهنگ‌های خاطره‌انگیزی چون تمنای وصال، شبانگاهان و شکوه، همچنین گفت: متاسفانه برخی‌ها بازخوانی این آثار را به صورت کاملا ناشیانه‌ای انجام می‌دهند که ممکن است به هویت و اصل کار لطمه بزند.

هر هنرمندی اگر قرار است دست به چنین اقدامی بزند، ضمن شناخت از گذشتگان و آثار آنها با حفظ اصالت آن باید به بازخوانی آنهابپردازد در غیر این‌صورت اصلا اثرنیز زیرسوال می‌رود.