تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳

همشهری آنلاین: آیت‌الله سیدنورالدین طاهری شیرازی در رابطه با شفاعت گفت: شفاعت در شش آیه از آیات قرآن ذکر شده که همین مسئله نشان از اهمیت این موضوع است.

به گزارش ایکنا، آیت‌الله سید نورالدین طاهری موسوی شیرازی، تولیت حوزه علمیه حجت بن الحسن تهران، گفت: یکی از مطالبی که نبی اکرم (ص) بسیار نسبت به آن توجه می‌کردند، این بود که «ای مردم شما باید لیاقت برای مورد شفاعت قرار گرفتن نبی خدا (ص) و امامان معصوم (ع) را در وجود خود پیاده کنید تا مورد این شفاعت به بهشت جاودان نائل شوید». سربازان امام زمان (عج) نباید نسبت به مسئله شفاعت و آمادگی قبلی آن بی‌تفاوت باشند.

تولیت حوزه علمیه حجت بن‌الحسن تهران، از تمامی طلاب خواستار «تفکر بسیار نسبت به حال حاضر خود و همچنین نسبت به آینده نه چندان دور شد و افزود: مسئله شفاعت در شش آیه از آیات قرآن ذکر شده که همین مسئله نشان از اهمیت این موضوع است که به آن آیات اشاره خواهیم کرد اما یکی از این آیات در آیات سوره بقره که معروف به آیه‌الکرسی است و معمولاً عموم مردم با این آیات انس دارند، در همین آیه که می‌فرماید «من ذالذی یشفع ءالا باذنه»، یعنی هیچ احدی از مخلوقین الهی قادر به شفاعت بدون اجازه از حضرت احدیت نیستند! و این تلنگری مهم و قابل تأمل است.

وي ادامه داد: اینکه گفته می‌شود مسئله شفاعت فقط با اذن و اجازه خداوند است، این به جای خود باقی است، اما نکته‌ای كه قابل بیان است، اینکه ما باید ظرف درونی خود را آماده کنیم تا لایق شفاعت قرار بگیریم. اینکه بگوییم صرفا محب امیرالمومنین (ع) هستیم پس اجازه داريم هر کاری انجام دهیم؛ ابدا اینگونه نخواهد بود.

آیت‌الله طاهری در پایان گفت: شفاعت یعنی کار خیری را برای کسی واسطه شدن و در عین حال مهمترین شفاعت، شفاعت محمد و آل مطهرشان است که لازم است از خدا بخواهیم با ضمیری خالی از گناه، شفاعت این‌چنینی را به ما عنایت کند.