براساس گزارش تايم، اين دو شركت همچنين براي به كارگيري از هولولنز، ابزار واقعيت افزوده شده ساخت مايكروسافت در تجربه خريداري خودرو با هم همكاري خواهندكرد. در آينده شايد خريداران قادر باشند با استفاده از هدستهاي هولولنز به تنظيم و پيكرهبندي ساختار سهبعدي خودرويي بپردازند كه قصد خريداري آن را دارند. با استفاده از اين فناوري فروشندگان ميتوانند نمايندگيها را به دور از نمايشگاههاي خودرو ايجاد كنند تا در اين مراكز خريداران به صورت مجازي با خودرويي كه قصد خريداري آن را دارند آشنا شوند.
اسكات اريكسون مدير پروژه هولولنز مايكروسافت در بيانيهاي اعلام كرد از همكاري با شركت ولوو براي بازآفريني آنچه در طراحي خودرو و سفارش دادن آن امكان پذير است بسيار خوشحال است و از اينكه در اين نقطه از تقاطع ميان فناوري و طراحي انسانمحور با شركت ولوو قرار گرفته،هيجانزده است.
ولوو در نظر دارد تا سال 2017 صد خودروي بدون راننده را در سوئد توليد كند. اين دو شركت قصد دارند با شركتهاي خودروسازي سنتي از قبيل فورد و شركتهاي فناوري مانند گوگل و اپل به رقابت بپردازند.