همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر آلودگی محیط زیست دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: این سازمان آمادگی حمایت و تلاش برای جذب اعتبار به منظور رفع چالش‌های بخش فاضلاب و ارتقای محیط زیست شهر بندرعباس را دارد.

به گزارش ایرنا، ضیاءالدین الماسی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از روند تصفیه فاضلاب شهر بندرعباس افزود: محیط زیست مطلوب حق مردم است و با وجود چالش‌ها و کمبود اعتبار، تحقق این اصل وظیفه ماست.

وی درباره ضرورت تعامل و همکاری میان دستگاه‌های ذیربط (آبفا و محیط زیست) در راستای بهبود محیط زیست دریایی و شهری، گفت: تا زمانی که هریک از ما جزیره‌ای عمل کنیم این مهم حاصل نخواهد شد.

الماسی تصریح کرد: اگر سیاستگذاری منسجم و و قوی بین بخشی و تامین اعتبار انجام شود، بار زحمت دستگاه‌های ذی‌ربط سبک‌تر و قدرت چانه‌زنی برای جذب اعتبار به منظور رفع چالش‌های بخش فاضلاب و محیط زیست نیز بیش‌تر می‌شود.

مدیرکل دفتر آلودگی محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این بازدید، محصول فرایند تصفیه‌خانه فاضلاب بندرعباس را نشانه بهبود و ارتقای سلامت محیط زیست در این شهر عنوان کرد.

موضوع ورود فاضلاب به دریا در شهر بندرعباس سال‌هاست با اعتراض اداره کل حفاظت محیط زیست استان، دوستداران محیط زیست و نهادهایی مانند شورای شهر و رسانه‌ها رو به ‌رو شده که تاکنون این تلاش‌ها و اعتراض‌ها بی‌نتیجه بوده است.

کیانوش جهانبخش عضو شورای شهر بندرعباس، اواخر شهریور ماه امسال در اقدامی نمادین با ورود به خور شیلات این شهر و انداختن خود به فاضلاب، اعتراض خود را نسبت به ورود پساب‌های آلوده به خلیج فارس نشان داد.

بر پایه اعلام اداره کل محیط زیست استان هرمزگان، سالیانه 87 میلیون و 801 هزار و 248 مترمکعب فاضلاب شهری و خانگی در استان هرمزگان تولید می‌شود که از این میزان 25.5 درصد آن تصفیه می‌شود.