همشهری آنلاین: بخش حفاظت و مرمت آثار سفالین پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی – فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری که به همراه ۱۶ آزمایشگاه و کارگاه در دولت قبل تعطیل شده بود، دوباره راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، فاطمه علیمیرزایی کارشناس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی - فرهنگی با اعلام این خبر تصریح کرد که این پژوهشکده در رویکردی جدید در حال راه‌اندازی دوباره کارگاهها و آزمایشگاههایی است که به دلیل انتقال پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به شیراز در دولت قبل تعطیل شده بودند.

او افزود: بخش حفاظت و مرمت آثار سفالین نیز در این راستا پس از بازیابی امکانات قبلی و تجهیز مجدد آمادگی ارایه خدمات پژوهشی، اجرایی و آموزشی به تمامی بخش‌های خصوصی و دولتی، دانشجویان و علاقمندان به این گرایش را دارد.

به گفته این کارشناس، این خدمات در قالب انجام مطالعات فن‌شناسی، آسیب‌شناسی و مرمت آثار سفالی است.

علیمیرزایی تصریح کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ارایه خدمات، می‌توانند با بخش خدمات آزمایشگاهی و امور آموزشی از طریق پرتال پژوهشکده به آدرس www.rcccr.ir و شماره 02166736584 تماس حاصل نمایند.

گفتنی است، انتقال پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به شیراز در دولت سابق (1389) باعث تعطیلی 6 کارگاه سفال، فلز، پارچه، کاغذ، تزیینات وابسته به معماری و نقاشی و همچنین 10 آزمایشگاه شیمی، متالوگرافی (فلزشناسی)، پتروگرافی (سنگ‌شناسی)، سالیابی ترمولومینوسانس، فرسودگی زیست محیطی، میکروسکوپی، پرتونگاری اشعه ایکس، کروماتوگرافی گازی - طیف سنجی زیرقرمز، طیف سنجی فلورانس پرتوایکس و پراش‌سنجی پرتوایکس پژوهشکده حفاظت و مرمت بناهای تاریخی - فرهنگی شد.

تاکنون 10 آزمایشگاه مورد اشاره و کارگاههای سفال، فلز، پارچه، کاغذ راه‌اندازی شده و کارگاه نقاشی نیز در حال راه‌اندازی است.