همشهری آنلاین: کارکنان ادارات دولتی یونان برای نشان دادن مخالفت و اعتراض خود به عملکرد دولت، دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایرنا از آتن، کارکنان ادارات دولتی یونان و کارکنان شهرداریها به نشانه مخالفت و اعتراض به عملکرد دولت، امروز دوشنبه با تجمع در مقابل وزارت کار و امور اجتماعی دست به تظاهرات اعتراضی زدند.

معترضان با سردادن شعارهایی مبنی بر اینکه خانواده های ما نیز نیاز به مواد غذایی دارند، حقوق ما را پرداخت کنید و ما دیگر تحمل به دوش کشیدن سنگینی بار مالی کشور را نداریم'، از دولت خواستند که حقوق و مزایای معوقه آنان را پرداخت نماید.

معترضان سپس بسوی پارلمان یونان راهپیمایی کرده و مقابل پارلمان اعلام کردند: مدت پنج ماه است که شهرداری های کشور و سازمان هایی که خدمات عمومی به مردم ارائه می کنند، حقوق کارکنان خود را پرداخت نکرده اند.

یونان از پنج سال پیش با بحران مالی شدیدی روبروست و تمام تلاش دولت های یونان طی این مدت و اجرای سیاست ریاضت اقتصادی، نتوانسته است به این بحران خاتمه دهند.

یونان در حال حاضر بیش از 340 میلیارد یورو بدهی خارجی دارد و بر اساس خواسته های وام دهندگان، همچنان به اجرای سیاست شدید ریاضت اقتصادی ادامه می دهد.

براساس توافق چند ماه پیش بین آتن، اتحادیه اروپا و وام دهندگان، قرار شد مبلغ 86 میلیارد یورو طی مدت سه سال منوط به اجرای کامل خواسته های وام دهندگان و ادامه سیاست ریاضت اقتصادی، برای بازپرداخت بدهی های قبلی در اختیار آتن قرار گیرد.