مسئول تیم پزشکی ستاد با کاروان از اعزام بیش از ۱۰۰ پزشک و امدادگر برای خدمت رسانی سیار به زوار کربلای معلی خبر داد.

به گزارش روابط عمومي قرارگاه امام رضا، فاطمه صيدي با بيان اينكه حضور ميليوني مردم ايران در اربعين امام حسين موضوعي بوده كه همواره رهبري به آن توجه ويژه‌اي داشته‌اند،خاطرنشان كرد: از يك‌‌ماه پيش با استفاده از تجربيات سال گذشته كادر قرارگاه جهادي، براي ارائه خدمات پزشكي به زائران اربعين حسيني برنامه‌ريزي كرديم.

مسئول تيم پزشكي ستاد با كاروان با اشاره به استقبال بي‌نظير زائران ايراني در سال‌هاي اخير گفت: تعداد زائران ايراني در سال90 حدود 20هزار نفر، در سال92 حدود 400هزار نفر، در سال93 حدود يك‌ميليون‌و600 هزار نفر و در سال‌جاري نيز با پيش‌بيني‌هاي انجام شده به بيش از 2ميليون نفر رسيده است.

وي افزود: با هماهنگي‌هايي كه با سازمان هلال احمر، شركت شهرسالم شهرداري تهران و سازمان مديريت بحران شهر تهران انجام شد توانستيم عهده دار خدمت رساني پزشكي پياده‌روي اربعين شويم. صيدي با بيان اينكه بيش از 100پزشك و امدادگر در طول مسير پياده روي به خدمت رساني مي‌پردازند، تصريح كرد: در اين طرح هر 2 تا 3 پزشك در قالب گروه‌هايي با به همراه داشتن كوله‌هاي مجهز پزشكي در مسيرحركت كرده و به خدمت‌رساني سيار مي‌پردازند. وي در پايان خاطرنشان كرد: تمهيدات اوليه براي استقرار يك مركز ثابت در شهر كربلا براي خدمت رساني به زوار تا پايان روز اربعين انديشيده شده است. گفتني است اين طرح از 6آذر‌ماه آغاز شده و تا پايان مراسم اربعين94 ادامه خواهد داشت.