تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۲

همشهری‌آنلاین: استولتنبرگ،دبیرکل ناتو اقدام ترکیه را در انهدام جنگنده روسی دفاع از مرز خود خواند و بر حق آنکارا در دفاع از تمامیت ارضی خود تاکید کرد.

به گزارش سی ان ان، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در واکنش به بالا گرفتن تنش‌ها بین روسیه و ترکیه بر سر سرنگون کردن جنگنده ارتش روسیه که گفته شده فقط چند ثانیه وارد حریم هوایی ترکیه شده بود گفت: این چندمین بار در ماه‌های گذشته بود که حریم هوایی این کشور نقض می‌شد و ما داریم تلاش می‌کنیم جلوی تکرار چنین حوادثی را بگیریم.

دبیرکل ناتو درخصوص اقدام ترکیه افزود: « ترکیه در خط مقدم ناآرامی ها در منطقه و بویژه در عراق و سوریه قرار دارد و با توجه به آرایش شدید نظامی روسیه در منطقه چنین واکنشی دور از انتظار نیست.»

او درباره شکایت یونان درباره نقض حریم هوایی این کشور از سوی ترکیه هم، گفت: « ما به حریم هوایی همه کشورها احترام می‌گذاریم. اما ترکیه در شرایط پیچیده ای قرار دارد.»

استولتنبرگ افزود: «در نشست آْتی وزرای امور خارجه کشورهای عضو ناتو چگونگی تقویت ارتباط ارتش‌های عضو را بررسی می‌کنیم و این‌که چگونه از تکرار چنین حوادثی جلوگیری کنیم.»

او از آرایش شدید نظامی روسیه در سوریه و شرق مدیترانه ابراز نگرانی کرد و مدعی شد روسیه دارد اهدافی را در سوریه هدف قرار می دهد که هیچ ارتباطی با داعش ندارند.

برچسب‌ها