به گزارش ایسنا، در حال حاضر نمایندگیهای رسمی خودروسازان خارجی از پذیرش و ارائه خدمات به برخی خودروهایی وارداتی که اگرچه نمایندگی رسمی برند آن را بر عهده دارند اما از سوی آنها وارد نشده، خودداری میکنند.
همین موضوع باعث شد طرح انحصاری شدن واردات خودرو از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح و اجرایی شود زیرا نمایندگیهای رسمی خودروسازان خارجی از ارائه خدمات به خودروهایی که از سوی واردکنندگان دیگر وارد شده بود، خودداری میکردند.
این موضوع در تدوین اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته است بهگونهای که این شرکتها موظف شدهاند به تمام خودروهای وارداتی که که نمایندگی برند آن را در اختیار دارند، خدمات بدهند.
در این زمینه در این قانون قید شده است: "عرضهکننده، واسطه خدمات پس از فروش و یا نمایندگیهای مجاز آن موظف به پذیرش کلیه خودروهای وارداتی مشابه، که دارای نمایندگی رسمی آن در کشور هستند، میباشند".
اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو اخیرا در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است.
این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رییسجمهوری، اجرایی خواهد شد.