همشهری آنلاین: در هفت ماهه سال جاری ۱۰ هزار و ۵۵۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات حوادث رانندگی ۱۰ هزار و ۹۱۰ نفر بود ۳.۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش سازمان پزشكي قانوني كشور در هفت ماهه امسال از كل تلفات حوادث رانندگي هشت هزار و ۸۸ نفر مرد و دو هزار و ۴۶۲ نفر زن بودند. همچنين از كل متوفيات حوادث رانندگي دو هزار ۸۰۴ نفر در محورهاي دورن شهري، شش هزار و ۸۹۸ نفر در مسيرهاي برون شهري، ۸۰۱ نفر در جاده هاي روستايي و ۴۷ نفر در مسيرهايي نامعلوم جان خود را از دست داده‌اند.

در اين مدت ۱۹۵ هزار و ۱۴۲ نفر نيز در تصادفات رانندگي مصدوم شدند و به مراكز پزشكي قانوني مراجعه كردند كه ۱۳۹ هزار و ۳۶۱ نفر از آنان مرد و مابقي زن بودند. اين در حالي است كه آمار مصدومان حوادث رانندگي در مدت مشابه سال قبل ۱۹۳ هزار و ۶۷۵ نفر بوده؛ آمار مصدومان حوادث رانندگي بر اساس آمارهاي موجود در هشت دهم درصد افزايش داشته است.

اين گزارش مي افزايد در هفت ماهه امسال استان هاي فارس با ۸۸۷ فوتي، خراسان رضوي با ۸۸۰ فوتي و تهران با ۷۶۴ فوتي بيشترين و استان‌هاي ايلام با ۸۸، كهگيلويه و بوير احمد با ۱۰۵ و خراسان جنوبي با ۱۲۹ فوتي كمترين آمار تلفات حوادث رانندگي را داشته اند.

همچنین در مهر ماه امسال نيز يكهزار و ۵۴۴ نفر در حوادث رانندگي جان خود را از دست داده اند كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ۳.۷ درصد كاهش يافته است. از اين تعداد يكهزار و ۲۲۵ نفر مرد و ۳۱۹ نفر زن بودند.

در اين مدت ۲۸ هزار و ۲۱۶ مصدوم حوادث رانندگي به مركز پزشكي قانوني مراجعه كرده‌اند كه نسبت به مهر ماه سال گذشته با افزايش سه درصدي مواجه بوده است.