همشهری آنلاین: بایرن مونیخ یکه‌تاز بوندس‌لیگا در فصل جاری نخستین شکست خود را تجربه کرد. مونیخی‌ها از بوروسیا مونشن‌گلادباخ شکست خوردند. بوروسیا دورتموند نیز در پیکاری پرهیجان از سد ولفسبورگ گذشت.

  • شالکه ۳ - هانوفر یک

پیکارهای هفته ۱۵ بوندس‌لیگا شامگاه جمعه (۴ دسامبر / ۱۳ آذر) با دیدار شالکه مقابل هانوفر آغاز شد. شالکه که در پنج دیدار گذشته طعم پیروزی را نچشیده بود، توانست در حضور ۶۱ هزار تماشاگر با نتیجه ۳ بر یک حریف خود را مغلوب کند و سه امتیاز به دست آورد. هر چهار گل این دیدار در نیمه دوم به ثمر رسید.

  • ولفسبورگ یک - بوروسیا دورتموند ۲

یکی از پرهیجان‌ترین پیکارهای هفته ۱۵ بوندس‌لیگا شنبه‌شب میان تیم‌های ولفسبورگ و بوروسیا دورتموند برگزار شد. دورتموندی‌ها که تعقیب‌کننده شماره یک بایرن مونیخ محسوب می‌شوند، توانستند با پیروزی در زمین حریف سه امتیاز دیگر بر امتیازهای خود بیافزایند و جای خود در رده دوم جدول را استحکام بخشند. این نخستین شکست خانگی ولفسبورگ در ۲۵ دیدار گذشته بود.

دورتموندی‌ها به ویژه در نیمه اول این دیدار میزبان خود را سخت زیر فشار گذاشتند و به موقعیت‌های خوبی دست یافتند، اما در گلزنی کم‌اقبال بودند. تیرک افقی دروازه ولفسبورگ مانع از آن شد که دو فرصت دورتموند به گل بدل شود تا اینکه مارکو رویس،‌ ملی‌پوش تکنیکی این تیم با گشودن دروازه حریف در دقیقه ۳۲ دورتموند را یک بر صفر جلو انداخت.

"گرگ‌های ولفسبورگ" در نیمه دوم این دیدار چهره‌ بهتر و فعال‌تری از خود نشان دادند و در صدد جبران گل خورده برآمدند. تلاش‌های این تیم اما موفقیت‌آمیز نبود، تا این که داور در دقیقه پایانی بازی به نفع ولفسبورگ سوت پنالتی زد و رودریگز نیز توپ را از نقطه پنالتی به تور دروازه دورتموند دوخت.

شادی ولفسبورگی‌ها اما لحظاتی بیش طول نکشید، چرا که شینجی کاگاوا، بازیکن تازه‌نفس بوروسیا دورتموند حریف را غافلگیر کرد و با زدن گل دوم، پیروزی شیریني را برای تیمش به ارمغان آورد.

  • بوروسیا مونشن‌ گلادباخ ۳ - بایرن مونیخ یک

یکی از دیدارهای حساس هفته‌ ۱۵ میان تیم‌های بوروسیا مونشن‌ گلادباخ و بایرن مونیخ برگزار شد. مونیخی‌ها که در فصل جاری یکه‌تاز بوندس‌لیگا هستند، در حضور ۵۴ هزار تماشاگر با نتیجه ۳ بر یک مغلوب میزبان خود شدند و برای نخستین بار در فصل جاری طعم شکست را چشیدند.

بایرن مونیخ در نیمه نخست پیکار خود با مونشن‌ گلادباخ تیم برتر میدان بود و چند بار نیز خطرآفرین شد، اما در نهایت نتوانست از فرصت‌های به ‌دست ‌آمده سود جوید. ۴۵ دقیقه اول این دیدار به این ترتیب با تساوی بدون گل به پایان رسید.

مونشن‌ گلادباخ نیمه دوم را با چهره‌ای پرتحرک آغاز کرد و موفق شد مانع بازی‌سازی مهمان پرقدرت خود شود. گلادباخی‌ها همچنین توانستند در عرض کمتر از یک ربع سه بار دروازه بایرن مونیخ را باز کنند. نخستین گل مونشن‌گلادباخ در دقیقه ۵۴ توسط "ونت" به ثمر رسید. اشتیندل در دقیقه ۶۸ برای بار دوم دروازه بایرن را گشود و جانسون دو دقیقه بعد سومین ضربه را بر پیکر صدرنشین بوندس‌لیگا وارد کرد. تگ‌ گل بایرن مونیخ نیز در دقایق پایانی این دیدار توسط فرانک ریبری به ثمر رسید.

بایرن مونیخ علی‌رغم این شکست همچنان با ۴۰ امتیاز صدرنشین بوندس‌لیگا است. مونشن ‌گلادباخ نیز با ۲۶ امتیاز جای خود در رده‌های بالای جدول را تثبیت کرده است.

  • اف ث کلن صفر - آگسبورگ یک

تیم بحران‌زده‌ آٰگسبورگ موفق شد اين هفته در خانه اف ث کلن به پیروزی یک بر صفر دست یابد و سه امتیاز مهم کسب کند. کلن و آگسبورگ در این دیدار حریفانی هم‌‌طراز بودند و به اندازه‌ کم و بیش یکسان به موقعیت‌های مناسب دست یافتند، اما در نهایت تک‌ گل آگسبورگ در دقیقه ۶۸ سرنوشت بازی را رقم زد. این گل را بوبادیا در دقیقه ۶۸ در پی ضربه‌ای آزاد از فاصله ۲۰ متری به ثمر رساند.

  • هامبورگ یک - ماینتس ۳

اف ث کلن تنها تیم در هفته ۱۵ نبود که شکستی خانگی را تجربه کرد. هامبورگ که در فصل جاری چهره‌ای موفق از خود نشان داده، در حضور ۵۰ هزار تماشاگر با نتیجه ۳ بر یک از مهمان خود، ماینتس شکست خورد. تیم ماینتس در این دیدار کارآیی فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد و توانست به بهترین وجه از معدود موقعیت‌های به‌دست آمده استفاده کند. تک گل هامبورگ در این دیدار در واپسین لحظات بازی حاصل شد.

  • هرتا برلین ۲ - بایر لورکوزن یک

تیم پایتخت‌نشین هرتا برلین نیز از جمله تیم‌های موفق هفته ۱۵ بود. برلینی‌ها در حضور ۴۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه المپیک با نتیجه ۲ بر یک از سد مهمان پرقدرت خود، بایر لورکوزن گذشتند. داریدا در دقیقه هفتم بازی یک بر صفر برلین را جلو انداخت، اما هرناندز با باز کردن دروازه برلین در دقیقه ۲۸ بازی را به تساوی کشاند.

لورکوزنی‌ها که در دقیقه ۱۷ یکی از بازیکنان خود را در پی دریافت کارت قرمز از دست داده بودند، تا دقیقه ۶۰ بازی توانستند مقابل حملات هرتا تاب آورند، اما در پی گل بروکز که در پی ضربه‌ کرنر حاصل شد، ناکام میدان را ترک گفتند و بدون امتیاز به خانه بازگشتند.

  • اینگولشتات یک - هوفن‌هایم یک

دیدار اینگولشتات و هوفن‌هایم نیز از پیکارهای پرهیجان و پرجنب‌وجوش هفته ۱۵ بود. مصاف دو تیم پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. اینگولشتات که در دقیقه ۶۶ یک بر صفر از مهمان خود پیشی گرفته بود، در واپسین لحظات این بازی گل تساوی را خورد و در نهایت ناگزیر شد به تنها یک امتیاز بسنده کند.

 

  • اشتوتگارت یک - وردر برمن یک

در نخستین دیدار باقیمانده هفته ۱۵ بوندس‌لیگا، تیم‌های اشتوتگارت و وردر برمن به مصاف هم رفتند. این پیکار نه چندان دلچسب و پرهیجان پس از ۹۰ دقیقه دوندگی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. هر دو تیم دیدارهای اخیر خود در بوندس‌لیگا را با ناکامی پشت سرگذاشته بودند و از این رو کسب یک امتیاز برای آنها مثبت بود. گل اشتوتگارت در دقیقه ۳۳ توسط روپ و گل برمن در دقیقه ۷۱ توسط اویا به ثمر رسید.

  • آینتراخت فرانکفورت صفر - دارمشتات یک

رقابت‌های هفته ۱۵ بوندس‌لیگای آلمان عصر یکشنبه (۶ دسامبر / ۱۵ آذر) با انجام دیدار میان آینتراخت فرانکفورت و دارمشتات به پايان رسید. دارمشتات که در پنچ دیدار اخیر خود یا شکست خورده و یا به تساوی دست یافته بود، توانست با پیروزی یک بر صفر بر میزبان خود بار دیگر طعم پیروزی را بچشد. تک‌ گل این دیدار را که در حضور ۵۱ هزار تماشاگر برگزار شد، سولو در دقیقه ۳۰ با ضربه سر به ثمر رساند.