همشهری آنلاین: معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران چگونگی فرآیند ارائه یارانه سود تسهیلات به واحدهای تولیدی را اعلام کرد.

فرشاد مقیمی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه تنها 30 درصد از بودجه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران پرداخت شده است، اظهار کرد: کل بودجه ملی این سازمان حدود 135 میلیارد تومان است که به انواع هزینه‌ها از جمله بازسازی و نوسازی و ... مربوط می‌شود و با این روند پیش‌بینی می‌کنیم که تا انتهای سال، حداکثر 40 درصد از رقم مصوب محقق شود.

وی همچنین با بیان اینکه از محل هدفمندی یارانه‌ها نیز قرار است 200 میلیارد تومان به بخش صنعت پرداخت شود، ادامه داد: بر اساس آنچه گفته شده، حدود 200 میلیارد تومان به بخش صنعت رسیده که قرار است به حساب بانک واریز شود که از این محل با عنوان یارانه سود تسهیلات برای صنایع استفاده خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه پرداخت یارانه سود تسهیلات از طریق فرآیند مشخصی انجام می‌شود، گفت: زمانی که تولیدکننده‌ای اقدام به دریافت تسهیلات می‌کند قرارداد او با همان سود عادی بانکی لحاظ می‌شود و یارانه سود تسهیلات در زمان بازپرداخت اقساط برای وی در نظر گرفته می‌شود.

مقیمی درباره مزایای این فرآیند تصریح کرد: اگر فردی به هر نحوی از فرآیند دریافت تسهیلات به عنوان تولیدکننده عبور کند و موفق به دریافت تسهیلات شود، تنها در صورتی این یارانه به او تعلق می‌گیرد که مشخص شود منابع دریافتی را در حوزه تولید مصرف کرده است.

به گفته وی، با این کار از یک سو منابع دولت با استفاده در بخش‌های غیرمولد به هدر نمی‌رود و از سوی دیگر واحدهای صنعتی و تولیدی ترغیب می‌شوند که بازپرداخت تسهیلات خود را به موقع انجام دهند و این امر به کاهش معوقات بانکی کمک می‌کند.

مقیمی با بیان اینکه میزان یارانه سود تسهیلات در صنایع مختلف متفاوت است، تاکید کرد: تلاش بر این است که مطمئن شویم با این برنامه‌ریزی پول هدفمندی یارانه‌ها دست تولید‌کننده واقعی می‌رسد.