همشهری آنلاین: سفیر روسیه در تهران پس از اعلام خبر قتل فرزند یکی از کارکنان سفارت ایران در مسکو، به ورازت امور خارجه احضار شد.

به گزارش ایسنا، در پی قتل فرزند یکی از کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو توسط مهاجمان ناشناس، الکساندر سادونیکف، سفر روسیه در تهران شب گذشته(25 شهریور) احضار و مراتب اعتراض شدید وزارت امور خارجه کشورمان نسبت به این حادثه به وی ابلاغ گردید.

صفاری،‌ مدیرکل کشورهای مشترک المنافع وزارت امور خارجه در این ملاقات با توجه به تعرض‌های صورت گرفته نسبت به شهروندان ایران در روسیه در طول سال‌های اخیر، خواستار رسیدگی مراجع رسمی و قضایی آن کشور و یافتن عاملان این وقایع و حادثه و برخورد با مسببان آن گردید.

سفیر روسیه در این دیدار، ضمن ابراز تاسف کامل از وقوع این حادثه، قول داد موضوع را سریعا به مسکو منعکس نماید.  وی خاطرنشان ساخت، متاسفانه در سالهای اخیر، موارد حمله و تعرض هم نسبت به اتباع خارجی و هم نسبت به شهروندان این کشور افزایش یافته که مورد نگرانی مقامات کشورش می‌باشد.

در همین رابطه صبح امروز سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در ملاقات با معاون وزیر امور خارجه روسیه اعتراض شدید ایران را به این جنایت اعلام و خواستار پیگیری سریع برای شناسایی عاملان آن گردید.

مسوول مطبوعاتی سفارت ایران در مسکو نیز در خصوص قتل فرزند یکی از کارمندان سفارت ایران اظهار داشت: هنوز مشخص نشده است که چه افراد یا گروه‌هایی به این اقدام دست زده‌اند، اما احتمال قوی داده می‌شود که گروه‌های نژادپرست روسیه این جنایت را مرتکب شده باشند.

ربیعی، مسئول مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه در مورد جزئیات کشته شدن فرزند یکی از کارکنان سفارت ایران در مسکو اظهار داشت: هفت و نیم شب گذشته احمدرضا خرمی بر اثر اصابت ضربات چاقو به قلبش فوت کرد که همان شب سفیر، نفر دوم سفارت و کنسول ایران در مسکو در محل حادثه حاضر شدند و ماجرا را به پلیس جنایی روسیه اطلاع دادند.

وی ادامه داد: بیشتر اعضای سفارت در محل حادثه جمع شده بودند و امروز نیز یادداشت اعتراضی به وزارت خارجه روسیه داده شد و سفیر ایران نیز با معاون وزیر خارجه روسیه ملاقات کرد و در مجموع قضیه در حال پیگیری است.

ربیعی در مورد قاتلین احتمالی خرمی اظهار داشت: هنوز معلوم نیست که چه کسانی این عمل را مرتکب شده‌اند اما احتمال قوی داده می‌شود که گروه‌های نژادپرست روسیه به این کار اقدام کرده باشند.

به گفته وی، خرمی فردی بسیار آرام بوده که در دانشگاه انرژی مسکو به تحصیل اشتغال داشته است.