تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰

همشهری آنلاین: همشهری دیپلماتیک فصلنامه‏‌ای تخصصی است که بیشتر به حوزه سیاست خارجی می پردازد و تلاش می‌کند تا به بررسی راهبردهای مناسب در این زمینه بپردازد و نقاط ضعف و اشتباهات مربوط به سیاست خارجی و روابط دیپلماتیک را گوشزد کند.

همشهري ديپلماتيك تنها نشريه تخصصي موجود در حوزه ديپلماسي سياست خارجي و مسايل بين الملل است که رسالت آن تلاش براي ارايه يافته‌ها و تحليل‌هاي راهگشا به مخاطبان خود در حوزه ديپلماسي است.

جامعه هدف و مخاطبان همشهري ديپلماتيك از يك طرف شامل علاقه مندان حوزه سياست خارجي و مسايل بين الملل كه ممكن است به دليل دغدغه هاي روزمره زندگي نتوانند يا فرصت نكنند پديده ها و رخدادهاي جهان سياست را آنگونه كه شايسته است دنبال كنند، از طرف ديگر شامل محققان و متخصصان و موسسات و دستگاههاي مرتبط با حوزه ديپلماسي سياست خارجي و مسايل بين الملل از جمله دانشجويان و دانشگاهها و دستگاه ديپلماسي كشور است.

در اين نشريه مي توان مقالاتي علمي و تخصصي را به قلم مشهورترين متخصصان حوزه سياست خارجي مطالعه کرد. اين نشريه با استقبال مناسبي از سوي دانشجويان و متخصصان حوزه سياست خارجي روبه رو شده است اما با اين حال سعي کرده تا طيف خوانندگان خود را گسترش داده و براي عامه جامعه که به مطالعه در اين زمينه علاقه مند هستند نيز فرصت مناسبي براي اطلاع از اين موضوعات فراهم کند.

diplomatic.hmg.ir