در فاصله یک هفته تا پایان فصل پاییز و فرارسیدن طولانی‌ترین شب سال و البته همزمان با پایان ‌ماه صفر، تلویزیون دست به یک خانه‌تکانی اساسی زده و پخش سریال‌های تازه و تکراری از شبکه‌های مختلف آغاز شده است.

علاقه‌مندان مجموعه‌هاي تلويزيوني همراه با پيگيري ماجراهاي «كيميا» در شبكه2، مي‌توانند شاهد بيش از 10سريال ديگر هم باشند.

  • خداحافظي با نفس گرم

با پايان يافتن «نفس گرم» محمدمهدي عسگرپور، شبكه يك تا فرارسيدن زمستان يك سريال خارجي را در جدول پخش قرار مي‌دهد و از هفته دوم دي، «پشت‌بام تهران» به كارگرداني بهرنگ توفيقي روي آنتن مي‌رود. اين سريال تازه در 30قسمت 45دقيقه‌اي توليد شده و بازيگراني چون ثريا قاسمي، بهزاد فراهاني، انديشه فولادوند، سام درخشاني، لعيا زنگنه، كامبيز ديرباز، آزاده صمدي، ليندا كياني، زهره حميدي و... در آن ايفاي نقش كرده‌اند.

  • چند سريال ديگر

شبكه5 اين شب‌ها «يادآوري» حجت‌ قاسم‌زاده اصل را روي آنتن دارد و پس از آن نوبت به «يادداشت‌هاي يك زن خانه‌دار» به كارگرداني مسعود كرامتي مي‌رسد. اين سريال در ۴۵ قسمت ۳۵دقيقه‌اي توليد شده و هر روز ساعت 19:45پخش مي‌شود. شبكه شما «شكست سكوت» را به كارگرداني محمدرضا ممتاز از مركز اصفهان براي پخش درنظر گرفته كه هر روز ساعت 23روي آنتن مي‌رود. شبكه نسيم هم نخستين سريال خود را آماده پخش كرده است؛ «حالت خاص» به كارگرداني افشين اربابي در ۳۰ قسمت ۳۵دقيقه‌اي توليد شده و بيژن بنفشه‌خواه، يوسف تيموري، پوريا رحيمي، مليكا شريفي‌نيا و اليكا عبدالرزاقي با هنرمندي حسين محب‌اهري بازيگران آن هستند.

  • شب‌هاي شلوغ آي‌فيلم

شبكه آي‌فيلم هم كه از مدت‌ها پيش براي ايام پس از محرم و صفر دورخيز كرده بود، پخش سريال‌هاي پرمخاطب و طنز را كليد زد. «آواي باران» سهيلي‌زاده هر روز ساعت 22:30روي آنتن مي‌رود و در هر نوبت 2قسمت آن پخش مي‌شود. ساعت پخش «پايتخت4» سيروس مقدم 20:30است و «خانه به دوش» رضا عطاران هم ساعت 18:30به نمايش درمي‌آيد. دوستداران كارهاي تلويزيوني عطاران مي‌توانند از چند روز ديگر يعني 29آذر شاهد پخش مجموعه طنز «قطار ابدي» باشند كه بهروز بقايي هم روي صندلي كارگرداني آن نشسته است.

«سفر به چزابه» را هم مي‌توان شگفتي جدول پخش آي‌فيلم دانست؛ نسخه تلويزيوني فيلم تحسين‌شده مرحوم رسول ملاقلي‌پور كه از 25آذر روي آنتن مي‌رود. اين فيلم-مجموعه سال 74ساخته شده و مسعود كرامتي، فرهاد اصلاني، حبيب دهقان‌نسب، مهدي فقيه، علي سليماني و عاطفه رضوي در آن بازي كرده‌اند.

سريال 14قسمتي «سراب» به كارگرداني حسين سهيلي‌زاده هر روز ساعت 19 از شبكه نمايش پخش مي‌شود. اين مجموعه محصول سال 90 است و حسن جوهرچي، حديث ميراميني، پندار اكبري، هاله ميرهادي، سولماز حصاري و... در آن ايفاي نقش كرده‌اند.

  • سه‌شو رضويان و در حاشيه

پخش مجموعه تكراري «آسمان من» در نخستين روز هفته به پايان رسيد و حالا شبكه3 قصد دارد براي پركردن آنتن خود سراغ كمدين‌ها و چهره‌هاي طناز برود. اين روزها سريال كوتاه «بازي مهره سفيد» به كارگرداني حسن لفافيان در 3قسمت پخش مي‌شود و قرار است فصل دوم «در حاشيه» به كارگرداني مهران مديري يكي از روزهاي نخستين‌ماه فصل زمستان به جدول پخش برسد.

مجموعه طنز «سه‌شو» به كارگرداني سيدجواد رضويان هم روزهاي آخر هفته مهمان خانه‌هاي مردم مي‌شود. نخستين قسمت اين مجموعه 50دقيقه‌اي ساعت 20پنجشنبه روي آنتن مي‌رود و نگاهي طنزگونه به موضوع‌ها و آسيب‌هاي اجتماعي جامعه دارد.