همشهری آنلاین: بانک ملی ایران اعلام کرد: دارندگان حساب‌های فاقد شماره و شناسه ملی برای تکمیل اطلاعات و رفع مسدودی حساب خود لازم است در اسرع وقت به شعب افتتاح‌کننده حساب مراجعه کنند.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی، اجرای این امر همسو با برنامه‌های بانک مرکزی و در راستای شفاف‌سازی و تعیین تکلیف حساب‌های فاقد شماره ملی (اشخاص حقیقی) و شناسه ملی (اشخاص حقوقی) انجام می‌شود.

بر این اساس ضروری است صاحبان حساب‌های فاقد شماره و شناسه ملی برای رفع مسدودی حساب‌های خود به شعبی که در آن حساب افتتاح کرده اند مراجعه و اطلاعات خود را تکمیل کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس برنامه‌ریزی‌های بانک مرکزی قرار است هر فرد فقط یک حساب بانکی داشته باشد و همه حساب‌ها کددار شوند.

تعداد حساب‌های بانکی فاقد شماره ملی، شناسه ملی یا شماره فراگیر اتباع خارجی 38 میلیون و 559 هزار و 156حساب است که از این تعداد، فقط 2 میلیون و 442 هزار و 171 حساب فاقد شماره، فعال هستند.

همچنین 36 میلیون و 116 هزار و 985 حساب نیز اگرچه فاقد شماره هستند، اما مسدود شده‌اند تا در نخستین مراجعه مشتریان به بانک‌ها و مؤسسه‌ها اعتباری، شماره یا شناسه آنها اخذ و در سوابق درج شود.