با وجود گذشت ۹‌ ماه از سال همچنان لایحه مدیریت شهری در کمیسیون دولت تدوین نشده است.

هفته گذشته نيز دولت خبر از ارائه لايحه ششم برنامه توسعه كشور داد؛ لايحه‌اي كه در تبصره39 آن به مديريت شهري اشاره شده است و به شهرداري‌ها اجازه داده شده است كه برخي اختيارات را از دولت بگيرند.

سخنگوي دولت روز گذشته از نقصان در اجراي مديريت واحد شهري گفت: مطالعات بنده و همكاران در مركز تحقيقات استراتژيك نشان داد كه مديريت واحد شهري مي‌تواند بسيار مؤثر باشد.محمدباقر نوبخت روز گذشته به خبرنگار همشهري گفت: مطالعاتي كه درخصوص مديريت واحد شهري و مديريت يكپارچه شهري صورت گرفت، مختلف بود و من فكر مي‌كنم به‌علت ضعف هماهنگي مديريت شهري، الان در پاره‌اي از موارد به‌علت توزيع اختيارات و مسئوليت‌ها در دستگاه‌هاي مختلف مديريت واحد دچار نقصان است و به نحو شايسته‌اي عمل نمي‌كند.

وي با اشاره به اينكه بخشي از اين مسئله به‌نظر فردي بنده برمي‌گردد، افزود: بنده مطالعات وسيعي در حوزه مديريت واحد شهري، زماني كه با دوستان‌مان در مركز تحقيقات استراتژيك بوديم، در چند جلد براي مركز مطالعات شهرداري انجام دادم.به گفته وي اين مطالعات نشان مي‌داد كه مديريت واحد شهري بسيار مي‌تواند مؤثر باشد. منتهي جمع‌بندي مسئله در دولت منوط به اين است كه لايحه تقديم شود و ما بتوانيم اين كار را آغاز كنيم.

به گفته معاون توسعه و برنامه‌ريزي و امور شوراهاي شهرداري تهران، هم‌اكنون2بخش عمده از لايحه مديريت شهري در كميسيون‌هاي تخصصي هيأت دولت تدوين شده است و همچنان منتظر تكميل اين لايحه هستيم.