پروژه 2.5كيلومتري خط متروي فرودگاه مهرآباد از مسير انشعابي خط 4مترو در ايستگاه متروي بيمه هماكنون با 95درصد پيشرفت عمليات، هفتههاي پاياني براي تكميل و آمادهسازي براي بهرهبرداري را سپري ميكند. اين خط مترو، طراحي و مبلمان متفاوتي را بهمنظور تردد مسافران فرودگاهي نسبت به ديگر خطوط متروي تهران داراست؛ همچنين مبلمان داخلي واگنها مخصوص حمل توشه همراه مسافر، سرفاصله حركت قطارها و نيز قابليت تردد قطارها بهصورت هوشمند و بدون راننده از ديگر ويژگيهاي منحصر به فرد اين خط مترو است.
تعداد 4رام قطار ويژه خط متروي فرودگاه مهرآباد در شركت واگنسازي تهران در مراحل تست نهايي است كه بهزودي براي بهرهبرداري تحويل شركت مترو خواهد شد. پيشبيني ميشود روزانه از طريق اين خط حدود 40هزار نفر تردد كنند.طبق قانون، 50درصد بودجه توسعه ناوگان متروي تهران بهعهده دولت و 50درصد هم بر عهده شهرداري است كه ميزان پرداخت سهم دولت به پروژهها كمتر از 10درصد بوده است. با وجود اين و بدون هيچ توضيحي درباره عدمتخصيص بموقع بودجه از سوي دولت، برخي مسئولان توقع دارند كه پروژه خط متروي فرودگاه مهرآباد ميبايست زودتر از موعد مقرر و بهرغم تنگناهاي مالي و البته در زمان موردنظر آنان(شهريور ماه) بهرهبرداري ميشده است.
در حال حاضر 3ايستگاه از 4ايستگاه اين خط شامل ايستگاه متروي بيمه، ايستگاههاي متروي(1) و (2) فرودگاه بهطور كامل و همراه با تجهيزات برقي و پلههاي برقي آماده بهرهبرداري شده و تنها ايستگاه (3) فرودگاه در مرحله نازك كاري و نصب تجهيزات است.