همشهری آنلاین: ثبت‌نام زائران در کاروان‌های حج تمتع سال ۹۵ از اول بهمن ماه آغاز می‌شود و به مدت سه هفته ادامه خواهد‌ داشت.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی‌عسکر، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری بر لزوم آسیب‌شناسی و ارزیابی و کارشناسی دقیق برای شناخت نقاط قوت و مراسم حج سال گذشته تاکید کرد.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به حوادثی که در مراسم حج 94 اتفاق افتاد، اهمیت تامین حقوق زائران در مذاکرات آینده با كشور میزبان را خاطرنشان كرد و خواستار بررسی موضوع در کمیته‌های کارشناسی با استفاده از کارشناسان خبره برای رسیدن به نتیجه مطلوب‌ شد.

در این جلسه اعلام شد: ثبت‌نام از زائران در کاروان‌های حج تمتع سال 95 از اول بهمن ماه آغاز و سه هفته ادامه خواهد‌ داشت و اطلاعیه سازمان حج و زیارت در خصوص اولویت‌های ثبت‌نام از زائران هفدهم ربیع‌الاول (هشتم دی ماه) همزمان با ولادت فرخنده حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اعلام خواهد‌ شد.

  • 10 زائر حج 94 همچنان مفقود هستند

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زيارت در ادامه خواستار روشن شدن وضعیت 10 زائری شد که تا کنون روند شناسایی پیکرهایشان نهایی نشده است.

بر اساس این گزارش، از 461 جان باخته فاجعه منا پیکر 382 نفر در ایران و 69 نفر در عربستان دفن شده است.