مریم رضایی: ده ورزشکار کشورمان و یک باشگاه ورزشی در رشته های دو و میدانی، دوچرخه سواری و وزنه برداری به اتهام استفاده از مواد نیروزا متهم شدند.

این در حالی است که اسامی هیچ یک از ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی دوحه جزو لیست اعلام شده، نیست.

محرومیت‌های ورزشکاران دوپینگی به این شرح است: جلیل اسلامی از دوچرخه سواری به مدت دو سال، سید کمال‌الدین والدتبار دو سال، در رشته دو و میدانی علیرضا مهر صفوت یک سال، محمد گودرزی یک و نیم سال، محسن مقدم یک سال، رضا شیریان دو سال، شاهپور قنبری دو سال، فرید سلطانی دو سال، مهدی اسدی دو سال و مجتبی پوستچی یک سال از حضور در مسابقات ورزشی محروم شدند.

کرم الله علیمرادی چهارشنبه 8 شهریور در یک نشست مطبوعاتی گفت: یک باشگاه دوپینگی و اسامی یازده ورزشکار متخلف توسط ستاد مبارزه با دوپینگ اعلام شد که البته در خصوص حکم دوچرخه سوار گرجستانی به دلیل عدم حضور وی در جلسه دفاعیه و مهلت دو هفته ای برای وی باید منتظر ماند یا تکرار آزمایش کرد.

وی گفت: برخی از داروهای خاص جنبه دارویی داشته که مدت محکومیت کمتری داشته است و چنانچه ورزشکاری از دارویی با نظر پزشک استفاده می کند باید موضوع را اطلاع دهند و از قانون معافیت درمانی استفاده کنند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری 170 نمونه آزمایش دوپینگ گرفته شده که نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش نشان می دهد و اگر از 1116 ورزشکاری که تا پایان سال جاری به مسابقات برون مرزی اعزام می شوند هم نمونه‌گیری شود آمار بی سابقه ای در ورزش کشور می‌شود.