همشهری آنلاین: قائم مقام وزیر کشور گفت: تا ساعت ۱۳ امروز- یکشنبه- ۱۹۷نفر در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و هزار و ۳۱۱ نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند.

به گزارش ایرنا، حسینعلی امیری روز یکشنبه-29 آذر- در گفت و گو با خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور افزود: از تعداد هزار و 311 نفر داوطلب مجلس شورای اسلامی 469 نفر امروز نام نویسی کرده‌اند. همچنین از این تعداد 51 خانم نام نویسی کردند و بیشترین فراوانی مربوط به داوطلبان 46 تا 50 است.

امیری افزود: با توجه به اینکه حداقل سن برای انتخابات مجلس شورای اسلامی30 و حداکثر 75 سال است سن چهار نفر داوطلبان از 71 تا 75 سال بوده است.

قائم مقام وزیر کشور اظهارداشت: از میان 197 نفری که تا ساعت 13 امروز یکشنبه برای مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرده اند، 47 نفر مربوط به امروز است که در بین آنها دو زن نیز ثبت نام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: بیشترین سن در بین کسانی که برای خبرگان رهبری نام نویسی کرده‌اند 92 سال و کمترین نیز 27 سال بوده است و در نام نویسی داوطلبان برای خبرگان رهبری محدودیتی نداریم.

امیری گفت: در بین داوطلبان خبرگان رهبری چهار نفر حداقل سنی دارند و بیشترین فراوانی در این خصوص مربوط به 51 تا 55 سال است.

قائم مقام وزیر کشورتاکید کرد: کسانی که برای مجلس شورای اسلامی و همزمان برای خبرگان رهبری نام نویسی می کنند مدارک مورد نیاز را به همراه داشته باشند .

وی روند کند در نام نویسی داوطلبان را مربوط به نقص مدارک عنوان کرد و گفت: داوطلبان نام نویسی را به روزهای پایانی موکول نکنند که با تراکم جمعیت و مراجعه کنندگان مواجه خواهند شد.

امیری گفت: در تمام استان‌های کشور تسهیلات و امکانات لازم برای نام نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی فراهم است.