زن جوان با نقشه‌ای حساب‌شده مردان را به خانه‌اش می‌کشاند تا شوهرش نقشه زورگیری از آنها را عملی کند.

راز زورگيري‌هاي اين زوج تبهكار مهرماه امسال فاش شد. آن روز مردي به كلانتري 113تهران رفت و مدعي شد زن و مردي همه پول‌هايش را دزديده‌اند. او گفت: در حال عبور از خيابان مولوي بودم كه زني از من براي حمل يك قاليچه درخواست كمك كرد. مي‌گفت كه خانه‌اش در طبقه سوم يك مجتمع مسكوني در آن نزديكي است و من هم قبول كردم و قاليچه را تا مقابل خانه‌شان بردم.

پس از آن زن جوان خواست كه آن را به داخل آپارتمانشان ببرم اما زماني كه وارد آپارتمان شديم، مردي قدبلند درحالي‌كه قمه در دست داشت وارد شد و درحالي‌كه مي‌گفت شوهر زن جوان است، به من تهمت زد و با تهديد عابربانكم و رمزش را گرفت و حدود 3ميليون تومان موجودي حسابم را خالي كرد. پس از آن اجازه داد كه بروم و من هم به محض آزادي، تصميم گرفتم از او شكايت كنم.

ماموران با راهنمايي شاكي راهي آپارتماني شدند كه زورگيري در آنجا رخ داده بود. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه اين آپارتمان از يك هفته پيش و توسط زوج جواني اجاره شده است. مأموران پس از ورود به آنجا اين زوج به نام‌هاي اميد 22ساله و مريم 31ساله را دستگير كردند. اميد در حالي به دام مأموران افتاد كه داخل كمد ديواري خانه مخفي شده بود. با انتقال متهمان به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران، اميد مدعي شد كه شاكي قصد ايجاد مزاحمت براي همسرش را داشته اما وقتي او سر رسيده، خودش دودستي كارت عابربانكش را به آنها داده تا از شكايت منصرف شوند.

با اين حال مأموران در بازرسي خانه اين زوج، چندين كارت عابربانك و مقداري طلا و جواهرات پيدا كردند كه نشان مي‌داد آنها از افراد ديگري هم با اين شگرد سرقت كرده بودند.يكي از مالباختگان مردي بود كه زوج جوان 800گرم طلا از او سرقت كرده بودند اما وي هنگامي كه براي شكايت به اداره پليس رفته بود، براي اينكه آبرويش نرود مدعي شده بود كه در خيابان هدف زورگيري قرار گرفته است.

با دستگيري متهمان پرونده، اين مالباخته كه مجبور شده بود حقيقت را بگويد در توضيح ماجرا گفت: در حال بازگشت از بازار بودم و مقداري طلا همراهم بود كه قصد داشتم آن را براي مشتري ببرم. در حوالي ميدان امام خميني، زن جوان از من درخواست كمك كرد تا وسايلش را به منزلش برسانم. من هم تنها به قصد كمك وسايلش را برداشتم و با هم به مقابل آپارتمان رفتيم و با اصرار او وارد آنجا شدم. پس از اينكه وسايل را داخل آپارتمان گذاشتم، قصد رفتن داشتم كه زن جوان در را بست. همان لحظه سر و كله مردي قوي هيكل پيدا شد و او با اين ادعا كه براي همسرش مزاحمت ايجاد كرده‌ام، دست‌هايم را بست و با تهديد چاقو همه طلاها را گرفت. پس از آن تهديدم كرد كه اگر شكايت كنم، آبرويم را مي‌برد و براي همين وقتي براي شكايت به كلانتري رفتم، گفتم كه در خيابان هدف زورگيري قرار گرفته‌ام.

كارآگاهان در ادامه بررسي‌ها، مالباخته‌هاي ديگري را هم شناسايي كردند كه در دام اين زوج گرفتار شده بودند. به گفته سرهنگ ميرزكي، رئيس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران، بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه برخي از مالباختگان، پس از اينكه زن جوان با آنها طرح دوستي ريخته، راهي خانه او شده و در نهايت به دام مرد زورگير افتاده‌اند. به گفته وي، قاضي پرونده مجوز انتشار عكس زوج زورگير را صادر كرده و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.