همشهری آنلاین: تیم پایتخت‌نشین هرتا برلین توانست با پیروزی بر ماینتس رده‌ سوم جدول را پس از بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند به خود اختصاص دهد. هفته ۱۷ همچنین با خبر وداع پپ گواردیولا از بایرن مونیخ همراه بود.

  • شالکه یک - هوفن‌هایم صفر

رقابت‌های هفته ۱۷ بوندس‌لیگا شامگاه جمعه (۱۸ دسامبر/۲۷ آذر) با برگزاری دیدار شالکه مقابل هوفن‌هایم آغاز شد. نبرد دو تیم پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با پیروزی یک بر صفر شالکه به پایان رسید. تک ‌گل این دیدار را که در حضور ۶۰ هزار تماشاگر انجام گرفت، شوپو موتینگ در دقیقه ۲۸ به ثمر رساند. شالکه نیز مانند بایر لورکوزن توانسته است جای خود در رده‌های بالای جدول را محکم کند.

 

  • اشتوتگارت ۳ - ولفسبورگ یک

تیم بحران‌زده اشتوتگارت در هفته ۱۷ بوندس‌لیگا با نتیجه ۳ بر یک مهمان قدرتمند خود، ولفسبورگ را شکست داد و سه امتیاز کسب کرد. ولفسبورگی‌ها اگر چه در دقیقه ۱۴ با گل آرنولد یک بر صفر از میزبان خود پیشی گرفتند، اما در همان نیمه نخست دو گل خوردند که توسط دیداوی و کوستیچ در دقایق ۲۲ و ۳۱ به ثمر رسید. دیداوی در نخستین دقایق نیمه دوم سومین گل اشتوتگارت را زد و پیروزی تیمش را قطعی ساخت.

  • خداحافظی گواردیولا

مسئولين بایرن مونیخ روز یکشنبه (۲۰ دسامبر/۲۹ آذر) رسما خبری را اعلام کردند که انتظارش می‌رفت: پایان همکاری پپ گواردیولا با این باشگاه در پایان فصل جاری. گواردیولا در طول فعالیتش در بایرن مونیخ تنها در عرصه ملی موفق به کسب عنوان شده است. البته او در فصل جاری می‌تواند بایرن مونیخ را به قهرمانی سه‌گانه (بوندس‌لیگا، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا) برساند و با افتخار این باشگاه را وداع گوید.

  • هانوفر صفر - بایرن مونیخ یک

بازیکنان بایرن مونیخ که احتمالا آخرین فصل همکاری خود با پپ گواردیولا را تجربه می‌کنند، در هفته ۱۷ بوندس‌لیگا مهمان تیم هانوفر بودند. مونیخی‌ها مانند همیشه اقتدار خود را به نمایش گذاشته و کنترل میدان را در دست داشتند. تک‌ گل این دیدار را توماس مولر، مهاجم ملی‌پوش بایرن در دقیقه ۴۰ از نقطه پنالتی به ثمر رساند تا تیمش نیم‌ فصل اول را با ۴۶ امتیاز از ۱۷ بازی به پایان برد.

  • اینگولشتات صفر - بایر لورکوزن یک

تیم بایر لورکوزن نیز از جمله تیم‌های موفق هفته هفدهم بود. لورکوزنی‌ها علی‌رغم ارائه‌ یک بازی نه چندان دلچسب توانستند با نتیجه یک بر صفر از سد میزبان خود، اینگولشتات بگذرند و سه امتیاز کسب کنند. تک‌ گل این دیدار را هرناندز، ستاره‌ مکزیکی لورکوزن در دقیقه ۷۳ به ثمر رساند تا تیمش جای خود در رده‌های بالای جدول را تثبیت کند.

  • اف ث کلن ۲ - بوروسیا دورتموند یک

یکی از پرهیجان‌ترین دیدارهای هفته پایانی نیم ‌فصل اول بوندس‌لیگا میان تیم‌های اف ث کلن و بوروسیا دورتموند برگزار شد. نبرد دو تیم که در حضور ۵۰ هزار تماشاگر در کلن برگزار شد با پیروزی ۲ بر یک تیم کلن به پایان رسید.

تیم دورتموند که تعقیب‌کننده شماره یک بایرن مونیخ محسوب می‌شود، در ۶۸ درصد از طول بازی از مالکیت توپ برخوردار بود و به ویژه در نیمه نخست کنترل میدان را در دست داشت. دورتموندی‌ها توانستند نیمه نخست را با گل سوکراتس، مدافع یونانی خود با نتیجه یک بر صفر به پایان برسانند.

بازیکنان کلن که از امتیاز میزبانی برخوردار بودند، نیمه دوم را با چهره‌ای متفاوت آغاز کرده و نسبت به نیمه اول پرتحرک‌تر و خطرآفرین‌تر عمل کردند. تسولر در دقیقه ۸۳ یکی از حملات کلن را به نتیجه رساند و بازی را به تساوی کشاند. این دیدار می‌رفت با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یابد که مودسته در واپسین لحظات بازی، توپ را برای دومین بار درون دروازه دورتموند جای داد و پیروزی شیریني را برای کلن به ارمغان آورد.

  • هامبورگ صفر - آگسبورگ یک

آگسبورگ نیز از دیگر تیم‌هایی بود که در هفته‌ ۱۷ موفق به پیروزی در خانه حریف شد. این تیم با نتیجه یک بر صفر میزبان شمالی خود، هامبورگ را شکست داد و به سه امتیاز مهم دست یافت. بازیکنان آگسبورگ علیرغم دست‌یابی به فرصت‌های مناسب نتوانستند دروازه حریف را باز کنند تا این که موراوک، یار تازه‌نفس این تیم دقایقی پس از ورودش به میدان توپ را با ضربه سر درون دروازه‌ هامبورگ جای داد.

  • اینتراخت فرانکفورت ۲ - وردر برمن یک

اینتراخت فرانکفورت آخرین مأموریتش در نیم‌فصل نخست را با موفقیت پشت سر گذاشت و با نتیجه ۲ بر یک میزبان خود، وردر برمن را شکست داد. برمن در دقیقه ۲۹ با گل پیزارو از میزبان خود پیشی گرفته بود، اما آلکساندر مایر، کاپیتان فرانکفورت دو دقیقه بعد پاسخ این گل را داد. یک دقیقه پس از به صدا درآمدن سوت نیمه دوم نیز آیگنر توپ را درون دروازه برمن جای داد و پیروزی ۲ بر یک فرانکفورت را رقم زد.

  • هرتا برلین ۲ - ماینتس صفر

هرتا برلین هم موفق شد با اقتدار و با نتیجه ۲ بر صفر از سد میزبان خود، ماینتس بگذرد و در پایان نیم ‌فصل اول لیگ برتر آلمان رده‌ سوم جدول را به خود اختصاص دهد. گل‌های برلین را داریدا و کالو به ترتیب در دقایق ۳۴ و ۵۴ به ثمر رساندند.

وداد ایبیزویچ، مهاجم بوسنیایی هرتا برلین یکی از چهره‌های برتر این دیدار بود. او با ساختن هر دو گل هرتا سهم مهمی در پیروزی برلینی‌ها داشت.

  • بوروسیا مونشن ‌گلادباخ ۳ - دارمشتات ۲

پیکارهای هفته‌ پایانی نیم‌ فصل اول بوندس‌لیگا عصر یکشنبه با برگزاری دیدار بوروسیا مونشن‌ گلادباخ و دارمشتات خاتمه یافت. گلادباخی‌ها در حضور بیش از ۵۳ هزار تماشاگر توانستند با نتیجه ۳ بر ۲ از سد مهمان خود بگذرند. گل پیروزی مونشن‌ گلادباخ در این دیدار را اسکار ونت چهار دقیقه مانده به پایان بازی به ثمر رساند.