همشهری آنلاین: رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سهمیه زائران حج تمتع برای سال ۹۵ همانند گذشته ۶۴ هزار نفر خواهد بود، گفت: ثبت‌نام از زائران در کاروان‌های حج تمتع سال آینده از اوایل بهمن ماه آغاز و به مدت سه هفته ادامه خواهد داشت.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج، سعيد اوحدي با اعلام اين خبر درباره راهكارهاي تامين امنيت زائران ايراني در حج تمتع سال آينده، گفت: از يك ماه قبل كارهاي كارشناسي براي اين منظور را با تشكيل كميته‌هاي كارشناسي آغاز كرده‌ايم. به اين ترتيب كه 5 كميته كارشناسي به صورت فعال جلسات مستمري را با حضور كارشناسان و صاحب‌نظران داشته‌اند تا بتوانيم راهكارهاي متفاوت و آسيب‌شناسي منطقي را براي حج تمتع آينده انجام دهيم.

اوحدي افزود: اطلاعيه سازمان حج و زيارت در خصوص اولويت‌هاي حج امسال، 17 ربيع‌الاول (8 دي ماه) همزمان با ولادت فرخنده حضرت رسول اكرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اعلام خواهد شد و ثبت‌نام از زائران در كاروان‌هاي حج تمتع از اوايل بهمن ماه آغاز و به مدت سه هفته ادامه خواهد داشت و در اين ايام كه مصادف با دهه مبارك فجر است گروه‌هاي اولويت و كاروان ها مشخص مي‌شود.

رييس سازمان حج و زيارت افزود: امسال نيز در موقع لازم اطلاعيه‌ها و گروه‌هاي قيمتي را اعلام مي‌كنيم و همانند دو سال گذشته هزينه در دو قسط يعني ابتدا دو هفته بعد از ثبت نام و نوبت ديگر در ارديبهشت سال آينده خواهد بود.

وي درباره افزايش قيمت گفت: افزايش قيمت‌ها نيز بستگي به نرخ ارز و همچنين تغييرات تورمي دارد اما سازمان حج و زيارت بدنبال افزايش نرخ‌ها نخواهد بود و اگر تغييري هم انجام پذيرد محسوس نيست.