تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵

همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با اجرای طرح "هر مدرسه یک نهالستان" دانش‌آموزان به عنوان جنگلبانان افتخاری از عرصه‌های جنگلی محافظت می‌کنند.

به گزارش ايرنا، محمد درویش روز چهارشنبه گفت: این طرح با هدف استفاده از پتانسیل موجود در مدارس برای حفاظت از عرصه‌های جنگلی اجرا می‌شود.

وی درباره اجرای این طرح توضیح داد: در تلاش هستیم طرح "هر مدرسه یک نهالستان" برای حفاظت از رویشگاه‌های هیرکانی، زاگرس و ارسباران اجرا شود که بر اساس آن برای هر مدرسه در نزدیکی این رویشگاه‌های جنگلی محدوده‌ای برای کاشت نهال یا بذر در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: هر دانش‌آموز اقدام به کاشت یک نهال یا یک بذر می‌کند که وظیفه نگه‌داری و حفاظت از آن بر عهده همان دانش‌آموز و اولیا آنها خواهد بود و آن درخت به نام همان دانش‌آموز شناسنامه‌دار می‌شود.

درویش گفت: هزینه تهیه نهال، بذر و نگه‌داری درخت‌ها بر عهده سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری است و دانش‌آموزان به عنوان جنگلبانان افتخاری از آن نهال مراقبت می‌کنند.

وی افزود: در تلاش هستیم این طرح دی ماه و به احتمال زیاد از استان چهارمحال و بختیاری آغاز و به مرور به تمام استان‌ها تسری داده شود.

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: 12 میلیون دانش‌آموزی که در کشور وجود دارد پتانسیل بسیار خوبی برای اجرای این طرح است و نه تنها خسارات جنگلی ناشی از جاده‌سازی، توسعه زمین‌های کشاورزی و تخریب جنگل‌ها جبران می‌شود بلکه در چند سال آینده شاهد افزایش رویشگاه‌های جنگلی در کشور خواهیم بود.