خیابان شهید مطهری با ادامه مسیر به سمت شرق و تملک املاک معارض، به بزرگراه شهید صیاد شیرازی می‌پیوندد.

به گزارش خبرنگار همشهری، شهردار منطقه7 در این باره گفت: براساس طرح تفصیلی منطقه، خیابان شهید مطهری در میدان پلیس به بزرگراه شهید صیاد شیرازی متصل می‌شود.

محمود ایلخان افزود: در حال حاضر این بزرگراه از سمت شمال به میدان پلیس رسیده و احداث زیرگذر و پل‌های مربوطه در حال اجراست و به محض تأمین اعتبار و مشخص شدن نحوه تملک، بازگشایی خیابان مطهری نیز صورت خواهد گرفت.

وی طول مسیر طرح بازگشایی و ادامه خیابان مطهری تا صیاد شیرازی را حدود 650 متر دانست که250 متر آن مربوط به پادگان نیروی انتظامی است و بر اساس توافق‌های انجام شده در حال احداث است و 250 متر نیز در تملک مردم قراردارد و بقیه مسیر نیز باز است.

شهردار منطقه زمان دقیق بازگشایی این مسیر را اعلام نکرد و تنها گفت: در صورت تأمین منابع مالی، مشکل تملک املاک معارض تا اواسط سال آینده حل خواهد شد.

ایلخان ادامه بزرگراه صیاد شیرازی از میدان پلیس تا میدان سپاه را یکی از طرح‌های ترافیکی مهم منطقه دانست و در عین حال گفت: احداث بخشی از این مسیر از میدان سپاه تا میدان پلیس انجام شده است ولی حدود یک کیلومتر باقیمانده طرح در فشرده‌ترین بافت مسکونی تجاری واقع شده که قرار است اعتبارات مربوط به تملک در بودجه سال آینده شهرداری پیش‌بینی شود.

وی افزود: این بزرگراه از منطقه نوبنیاد در شمال شروع و با قطع بزرگراه‌های شهید بابایی، ‌شهید همت و رسالت به میدان سپاه می‌رسد که در حال حاضر تا قبل از میدان پلیس،  مسیرباز است.

وی درباره ادامه بزرگراه امام علی نیز گفت: طرح اجرایی قسمت‌های باقیمانده این بزرگراه در حال نهایی شدن است و مطابق پیش بینی‌ها احتمالا از آبان ماه به مناطق مربوطه ابلاغ خواهد شد تا نسبت به تملک املاک واقع در طرح اقدام شود.

شهردار منطقه 7 با اشاره به عبور این بزرگراه از چندین منطقه شهرداری گفت: در حال حاضر مشکل عمده در رابطه با ادامه این بزرگراه،‌ بحث تملک املاک معارض در مناطق 7 و 8  است.