همشهری آنلاین: رییس ستاد محیط زیست شهرداری تهران با تاکید بر این که کلیه اطلاعات پرندگان موجود در باغ پرندگان به طور مستمر در اختیار سازمان محیط زیست قرار می‌گیرد گفت: در نگه‌داری این پرندگان کلیه مسائل زیست محیطی و سلامت آن‌ها مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش ايسنا، محمد مهدی گلمکانی گفت: در مورد پروژه‌های بزرگ از جمله دریاچه چیتگر و باغ پرندگان شورای راهبردی وجود دارد که در این شورا نماینده سازمان حفاظت محیط زیست نیز حضور دارد که نظرات خود را اعلام و در جریان روند اجرایی قرار می‌گیرند.

وی در خصوص برخی اظهار نظرها در مورد ایرادات سازمان حفاظت محیط زیست بر نحوه نگه‌داری پرندگان در این مجموعه افزود: تمامی پرندگانی که در مجموعه باغ پرندگان نگه‌داری می‌شوند آمار و وضعیت‌شان در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار می‌گیرد و این سازمان در اجرای طرح‌های این مجموعه مشارکت دارد و خوشبختانه همکاری مناسبی نیز در زمینه تبادل اطلاعات و اجرای پروژه‌ها ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: برای اجرای هر مبحثی در این شورا گفت‌وگو می شود و در نهایت نیز تصمیم‌گیری توسط اعضای این شورا انجام می‌شود.

تمام پروژه‌های محیط زیستی در شهرداری تهران پیوست محیط زیستی دارد و برابر مصوبه شورای شهر تهران هر سه ماه یک بار گزارشی به اعضای شورا داده می‌شود بر این اساس در انجام کلیه فعالیت‌ها نظارت دقیقی اعمال می‌شود.