جوانی که در یک سایت همسریابی خود را صاحب شرکت و کارخانه معرفی کرده بود، در واقع پسر بیکاری بود که نقشه شومی در سر داشت.

او كه فرشيد نام دارد، مدتي قبل با شكايت دختر 24 ساله‌اي تحت تعقيب پليس فتا خراسان رضوي قرار گرفت. دختر جوان به مأموران گفت: با فرشيد 3‌ماه قبل در يك سايت همسريابي آشنا شدم. آن روز وقتي پروفايل او را خواندم و ديدم كه صاحب شركت و كارخانه است و به‌دنبال دختر مناسبي براي ازدواج مي‌گردد برايش پيام گذاشتم. طولي نكشيد كه جوابم را داد و پس از آن ارتباط ما به شبكه‌هاي اجتماعي كشيده شد و هر روز با هم در تماس بوديم تا اينكه وي به من پيشنهاد ازدواج داد.

در اين مدت آنقدر عاشقش شده بودم كه به پيشنهادش جواب مثبت دادم و وقتي گفت كه عكس‌هاي شخصي و خصوصي‌ام را برايش بفرستم تا مرا بهتر بشناسد، اين كار را انجام دادم. اما پس از اينكه عكس‌هايم به دستش رسيد، تهديدهايش شروع شد.

او نقشه شومي در سر داشت و مي‌گفت كه اگر تن به خواسته‌اش ندهم، عكس‌هايم را پخش مي‌كند و آبرويم را مي‌برد. من هم وقتي فهميدم در دام يك شياد گرفتار شده‌ام، تصميم گرفتم شكايت كنم. با شكايت دختر جوان، تيمي از مأموران وارد عمل شدند و توانستند فرشيد را شناسايي و دستگير كنند.

سرهنگ جواد جهانشيري، رئيس پليس فتا خراسان رضوي به همشهري مي‌گويد: با دستگيري متهم مشخص شد كه او نه‌تنها پولدار و كارخانه‌دار نيست، بلكه جوان بيكاري است كه با اين ترفند قصد اخاذي از دختر جوان را داشته است. وي با اشاره به صدور قرار قانوني براي متهم از شهروندان خواست به راحتي فريب دوستي‌ها در شبكه‌هاي اجتماعي را نخورند و هرگز اطلاعات و عكس‌هاي خصوصي‌شان را در اختيار افرادي كه هيچ شناختي نسبت به آنها ندارند، ‌قرار ندهند.