رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای‌شهر تهران گفت: اطلاعات و وضعیت حسابرسی شهرداری دراین دوره از فعالیت شورا بی‌سابقه بوده چراکه او در کمیسیون مربوطه‌اش با تمام دقت اسناد بررسی شده را اطلاع‌رسانی می‌کنند‌.

عليرضا دبير كه در دوره سوم شوراي‌شهر تهران از اعضاي كميسيون فرهنگي بود، با آغاز دوره چهارم، رياست كميسيون برنامه و بودجه شوراي تهران را عهده‌دار شد. وي در حال حاضر نيز به گفته خودش تلاش مي‌كند شفاف‌سازي‌ كامل در حوزه عملكرد شهرداري اتفاق بيفتد. بي انضباطي مالي منجر به فساد، عدم‌علاقه و اراده مديران ‌به شفاف‌سازي‌ مالي، عدم‌علاقه به‌وجود حسابرس مشترك ميان شورا و شهرداري، ‌ وضعيت بدهي به پيمانكاران و... مواردي بود كه دبير به آنها اشاره كرد.

رئيس كميسيون برنامه و بودجه‌ گفت:‌ «فساد را نمي‌توان با حرف‌هاي قشنگ جمع كرد بلكه بايد با عمل اين اتفاق بيفتد. زدن حسابرس نيز مانند شكستن آينه است چون ديگر زيبايي و عيوب ديده نمي‌شود.» وي در ادامه تأكيد كرد كه همچنان از پروژه‌هاي خوب عمراني و فرهنگي شهرداري تهران دفاع مي‌كند. وي اعلام كرد:

«حتي از عملكردهاي مالي مناسب، مانند حسابرسي سازمان پارك‌ها و فضاي سبز كه امروز انجام شد هم دفاع مي‌كنم‌.» دبير ‌ يادآور شد: «آخرت آدم هم مهم است. بايد بي‌تقوا باشم كه حسابرسي خوب را قبول نكنم.» رئيس كميسيون برنامه و بودجه گفت: « شايعه‌هاي مطرح شده ‌كذب است و ‌دنبال هيچ امتيازي نيستم، چون منتخب مردم‌ هستم.» دبير به تذكر و سوال2 تن از اعضاي شورا‌ نيز اشاره كرد و از خبرنگاران خواست پيگير اين ماجرا باشند.‌ دبير اين را هم گفت كه ضمن مخالفت با بي‌انضباطي مالي اجازه نمي‌دهد كه در اجرا، كار با مشكل مواجه شود. وي از عملكرد مالي متروي تهران نيز دفاع و بيان كرد كه شهرداري نسبت به بودجه و برنامه‌اي كه شورا در سال 94تعيين كرده، كمتر خرج نمي‌كند.