همشهری آنلاین: رئیس سازمان حج و زیارت از پایان یافتن انتقال پیکرهای جانباختگان ایرانی فاجعه منا به ایران خبر داد و گفت این پیکرها پس از طی مراحل اداری و پزشکی قانونی تحویل خانواده‌ها می‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج، سعيد اوحدي گفت: پيكر 16 جانباخته حادثه منا چهارشنبه شب از جده به تهران منتقل شد و پس از طي مراحل اداري و پزشكي قانوني تحويل خانواده‌ها مي‌شود.

رئيس سازمان حج و زيارت با بيان اينكه 79 پيكر از 461 پيكرجانباختگان حادثه منا بدون مجوز دولت جمهوري اسلامي ايران در مقبره الشهداي مكه دفن شده بودند، گفت: 42 خانواده با باقيماندن پيكر عزيرشان در مكه موافقت كردند و با تلاش مقامات كشورمان، در چند مرحله 37 پيكر به كشور منتقل شد.

اوحدي با اشاره به پايان يافتن عمليات انتقال پيكرهاي جانباختگان ايراني به ايران، گفت: طبق فرمايش مقام معظم رهبري همچنان پرونده فاجعه غم‌بار منا باز است و ان شاءالله بتوانيم از روش‌هاي سياسي و حقوقي موضوع را پيگيري كنيم.

وي از دستگاه‌هاي ذي‌ربط خواست حداكثر همكاري را براي ارائه خدمات به خانواده‌هاي جانباختگان انجام دهند و افزود: بحث ديه اين عزيزان بر عهده دولت عربستان است كه نهادهاي سياسي و حقوقي بايد پيگيري كنند.