دکتر محمدرضا رسولی، عضو شورای سیاستگذاری ستاد برگزاری چهارمین هفته روابطعمومی با بیان این مطلب افزود: علیرغم مشکلات فراوانی همچون تحمیل نیروهای مازاد و غیرمتخصص، نبود امکانات و بودجه مناسب و همچنین نگاه سنتی بسیاری از مدیران ارشد سازمانها به جایگاه روابطعمومی، فعالان این حوزه میتوانند با تغییر در برخی عملکردها و رفتارهای سازمانی و ارتقای سطح علمی خود، اثرگذاری بیشتری بر معادلات سازمانی داشته باشند.
رسولی ادامه داد: هر چند در سالیان اخیر شاهد برگزاری دورههای آموزشی مختلف و نیز حضور مدیران باتجریه و تحصیلکرده در روابطعمومی سازمانها و نهادهای مختلف هستیم، اما باید این مساله را نیز بپذیریم که توسعه علمی ایجاد شده بصورت یکنواخت و در تمامی سازمانها اتفاق نیفتاده و متأسفانه هنوز شاهد عملکرد غیرحرفهای برخی از مدیران و کارشناسان روابطعمومی در برخی از دستگاههای اجرایی هستیم.
وی با بیان اینکه این عملکرد نادرست به کل جامعه روابطعمومی آسیب وارد میکند افزود: علاوه بر این موجب تغییر دیدگاه مدیران ارشد و خدشهدار شدن اعتماد عمومی به نهاد روابطعمومی میشود.
این استاد علوم ارتباطات که به مناسبت در پیش بودن چهارمین هفته روابطعمومی سخن میگفت، افزود: سازمانها برای ایجاد رضایتمندی در مخاطبانشان باید به اصل مشتریمداری و پاسخگویی احترام بگذارند و مدار اجرایی شدن این اصل، روابطعمومیها هستند بنابراین صلاح سازمانها و مدیران ارشد بر این است که روابطعمومی را مورد توجه قرار داده و برای ارتقای مدیران و کارشناسان خود در این حوزه، سرمایهگذاری کنند.
گفتنی است یازدهمین همایش روابطعمومی الکترونیک و پنجمین کنفرانس روابطعمومی و صنعت، همزمان با چهارمین هفته روابطعمومی در اردیبهشت سال آینده برگزار میشوند.
علاقمندان حضور در این همایشها میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با مراجعه به سایت www.7pr.ir و یا با تماس تلفنی با شماره 88807453 پرسشهای خود را مطرح نمایند.