همشهری آنلاین: اولین المپیاد ملی بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی تیر ماه سال آینده با هدف معرفی برترین‌های بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور برگزار می‌شود.

مهندس بزرگی، رئیس این المپیاد گفت: بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور با آنکه نقش راهبردی و تعیین‌کننده در توسعه کشور دارد، اما هنوز از جایگاه لازم برخوردار نیست و در سیاست‌های کلان کشور آن گونه که شایسته است مورد توجه قرار نمی‌گیرد به همین دلیل اولین المپیاد ملی بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی با هدف تبیین این جایگاه برگزار می‌شود.

بزرگی در گفت‌وگو با دبیرخانه اولین المپیاد ملی بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی افزود: این المپیاد در هشت حوزه دام، طیور و زنبورداری، شیلات و آبزیان، صنایع غذایی کشاورزی (تکمیلی، تبدیلی و فرآوری)، زراعت و باغبانی، منابع طبیعی و محیط‌زیست، تعاونی‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی، واحدهای بازرگانی و تأمین نهاده‌های بخش کشاورزی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این المپیاد برترین‌های بخش کشاورزی و منابع طبیعی پس از ارزیابی تیمی از متخصصان کارشناسان زبده با در نظر گرفتن شاخص‌های افزایش و ارتقای بهره‌وری معرفی خواهند شد، خاطر نشان کرد: نهادینه کردن معیارهای افزایش و ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی با هدف الگوی سازی برای دست اندرکاران این دو بخش از جمله اهدافی است که المپیاد آن را دنبال می‌کند.

بزرگی در پایان یادآورشد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب سایت اختصاصی المپیاد به نشانی www.agripro.ir مراجعه کنند.