سخنگوی وزارت امور خارجه، گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نشانه دیگری بر همکاری گسترده ایران با آژانس دانست و تأکید کرد این گزارش لزوم بازگشت به مذاکره را اثبات می‌کند.

 آصفی افزود: بخش قابل توجهی از گزارش "محمد البرادعی" به همکاریهای گسترده ایران با آژانس و بازرسان آن اختصاص دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ادامه داد: این گزارش بخوبی روشن می‌کند که ایران در چارچوب مقررات بین‌المللی، پادمان و ضوابط "ان.پی.تی." به مسوولیتهای خود عمل کرده و متعهد بوده و در مورد نکات اندک باقیمانده نیز همچنان که ایران بارها اعلام کرده، آماده است مسیر همکاری و گفت و گو با آژانس را ادامه دهد.

آصفی گفت: فعالیتهای ایران شفاف، علنی و با اهداف صلح‌آمیز و بدور از هرگونه ابهامی است که از طریق مذاکره و گفت و گو به راحتی حل و فصل می‌گردد.

وی اضافه کرد: با وجود فشارهای آمریکا و جوسازی برخی محافل، گزارش آژانس نشان می‌دهد که باید با پیروی از منطق از هر گونه اقدام شتابزده غیرحقوقی و با انگیزه‌های سیاسی خودداری شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد مسوولان آمریکایی با یکجانبه‌گرایی و با انگیزه‌های سیاسی بدنبال بهره‌برداری غلط و مصادره این گزارش در جهت اغراض سیاسی خود هستند.

آصفی با تاکید بر آمادگی ایران به ادامه گفت و گوها با گروه "‪"۵ + ۱‬ اظهار داشت: به اعتقاد جمهوری اسلامی فقط از مسیر مذاکره و با احترام به حقوق مشروع ایران می‌توان به نتایج عادلانه و مورد قبول همه طرفها دست یافت.