همشهری آنلاین: اسکی‌باز اسلوونیایی و تیم نروژ به عنوان قهرمانی مسابقات قهرمانی جهان پرش با اسکی در اتریش دست یافتند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی، پیتر پروچ اسلوونیایی در مسابقات قهرمانی جهان پرش با اسکی که در پیست کولم اتریش برگزار شد، با ثبت پرشی به طول 244 متر به عنوان نخست رسید و مدال طلای این رقابت‌ها را از آن خود کرد. این اسکی‌باز دو هفته پیش هم در مسابقات پرش با اسکی تورنمنت «فور هیلز» به عنوان قهرمانی رسيده بود.

کنث گانگنز از نروژ هم با پرشی به طول 238.5 متر و با کسب 636.8 امتیاز و تنها 3.3 امتیاز اختلاف نسبت به نفر اول به عنوان دومی رسید.

در این مسابقات که 25 هزار تماشاگر هم داشت، اشتفان کرافت از کشور میزبان با پرشی به طول 226.5 متر و کسب 629.2 امتیاز جایگاه سوم را به خود اختصاص داد.

در بخش تیمی هم تیم نروژ که شامل آندرس فانمل، یوهان آندره فورفانگ، دنیل آندره تانده و کنث گانگنز بود با ثبت بهترین پرش‌ها در مجموع مدال طلای این رقابت‌ها را به خود اختصاص دادند. تیم‌های آلمان و اتریش هم به ترتیب عناوین دوم و سوم را كسب كردند.

دور چهارم این مسابقات به خاطر وزش باد شدید و بارش برف برگزار نشد و به سه مرحله کاهش یافت. البته این مسابقات تحت‌الشعاع حادثه‌ای که در تمرینات برای لوکاس مولر، اسکی‌باز اتریشی رخ داد و از ناحیه کمر دچار آسیب‌دیدگی جدی شد، قرار گرفت.

دوره بعدی مسابقات قهرمانی جهان پرش با اسکی در سال 2018 به میزبانی آلمان و در پیست اوبرزتورف برگزار خواهد شد.