همشهری آنلاین: پنجمین کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم با شعار «گرمایش جهانی زمین و کاهش آثار زیان‌بار آن در منطقه» دوشنبه ۵ بهمن با حضور کارشناسان و متخصصان داخلی و خارجی هواشناسی و محیط زیست در تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، مدیر اجرایی پنجمین کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم گفت: با توجه به مساله افزایش گازهای گلخانه‌ای و کنفرانس آب و هوایی پاریس و همچنین مطالب گفته شده درباره کم کردن تولید این گازها از سوی کشورهای عضو و شرکت‌کننده در این مراسم، مقرر شد پنجمین کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم با حضور متخصصان و کارشناسان داخلی و خارجی در ایران برگزار شود.

سحر تاجبخش افزود: این کنفرانس دو روزه با شعار «گرمایش جهانی زمین و کاهش آثار زیان‌بار آن در منطقه» که گردوغبار و خشکسالی از مهمترین آنها به شمار می‌رود، برگزار می‌شود.

به گفته مدیر اجرایی پنجمین کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم، رئیسان بخش‌های علوم زیست محیطی و مرکز پایش و پیش‌بینی گردوغبار سازمان هواشناسی جهانی، رئیس سابق ای.پی.سی.سی، نماینده دائم یونسکو در ایران و همچنین رئیس پژوهشکده اقلیم‌شناسی کشور از میهمانان این کنفرانس هستند.

تاجبخش با بیان اینکه پایش و پیش‌بینی اقلیم، اثرات تغییرات اقلیم و روش‌های سازگاری با آثار آن سه محور اصلی برگزاری این کنفرانس خواهد بود، گفت: درحال حاضر از 250 مقاله علمی در این کنفرانس، 42 مورد آن به صورت شفاهی و 110 مورد دیگر به صورت پوستری به شرکت‌کنندگان ارائه خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری این کنفرانس شاهد اجرای بیشتر برنامه‌های سازمان محیط زیست و وزارت نیرو برای کاهش گازهای گلخانه‌ای و مدیریت منابع آب در کشور باشیم.