به گزارش مهر؛ منیژه آرمین هنرمند سفالگر درباره رویکرد تازه هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در ارائه آثار هنر جدید گفت: من از هنرهای جدید بدم نمی آید اما آثار هنر جدید این نمایشگاه تقلیدی بود.
وی افزود: کار نو وقتی خوب است که برای اولین بار اجرا می شود و تقلید کردن این آثار درست نیست و دیگر لطفی ندارد.
این هنرمند سرامیست با اشاره به برخی آثار این نمایشگاه یادآور شد: به طور کلی خاصیت برخی از آثار نو در این است که فقط یک بار اجرا شود و به نمایش گذاشته شود. به طور مثال آثار شکستنی سفالی، ۱۰ سال پیش انجام شده و تکرار آن دیگر کار نو به حساب نمی آید.
آرمین با تأکید بر لزوم فلسفه داشتن هر اثر هنری بیان کرد: در این نمایشگاه برخی از آثار با رویکرد نو دارای فلسفه خاص خود بود که من آن را پسندیدم که یک نمونه آن، کار بافت بود که هنرمند به صورت کلاژ کار کرده و انواع رنگ ها، فضا، تکنیک، حرکت، نور و ... را با استفاده از بافت به نمایش گذاشته که به نظر من یک اثر واقعی تجسمی است.
این هنرمند تصریح کرد: فرقی نمی کند که اثر هنری کلاسیک باشد یا نو بلکه مهم این است که هر اثر هنری باید دارای فلسفه خاص خود باشد که برخی از آثار این نمایشگاه، این فلسفه را داشت و در بسیاری هم هیچ فلسفه ای پشت اثر هنری دیده نمی شد.
آرمین در پایان گفت: بسیاری از آثار این دوره از جشنواره تجسمی فجر تکراری بود که به نظر می رسید هنرمندان از مجلات خارجی استفاده کرده بودند یعنی با برداشت از فضای کلی آثار هنرمندان خارجی و اضافه کردن چند المان جدید به آن، آثارشان را در این نمایشگاه ارائه کرده بودند.