همشهری آنلاین: سرپرست معاونت فنی رسانه ملی بیان کرد که باتوجه به اینکه بخش هایی در کشور وجود دارد که فاقد پوشش دیجیتالی است، دیجیتالی شدن همه بخش ها در اولویت قرار دارد.

به گزارش مهر، رضا علیدادی سرپرست معاونت فنی رسانه ملی به مناسبت اچ دی شدن مراكز استانی سازمان صدا و سيما گفت: با افزوده شدن بسته سوم دیجیتال (راه اندازی سامانه TS۳) تعداد شبكه‎های دیجیتال افزایش یافت و در اصل حلقه پایانی افزایش كیفی مراكز استانی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینكه زنجیره ارتقای كیفی و تبدیل SD به HD از تولید تا پخش و دریافت مخاطبان را شامل می شود، گفت: در این مرحله شاهد راه اندازی مراكز استانی بوده ایم و امید است با تخصیص اعتبارهای لازم از طرف دولت برای پوشش دیجیتالی شبكه ها این روند رو به رشد باشد.

علیدادی افزود: باتوجه به اینكه بخش هایی در كشور وجود دارد كه فاقد پوشش دیجیتالی است، دیجیتالی شدن همه بخش ها در اولویت است و در مرحله بعد افزایش كیفی شبكه مدنظر است.

سرپرست معاونت فنی رسانه ملی بیان کرد: نكته مهم این است ارسال ها كه به صورت «دی وی بی تی» انجام می شد با اقدامات توسعه ای كه از چند ماه پیش صورت گرفته است به صورت «دی وی بی تو» خواهد بود و این امر آینده این صنعت را برای صنعتگران حوزه بردكست روشن كرده است.

وی عنوان کرد: لازم است همه كسانی كه در حوزه تولید تلویزیون و گیرنده های دیجیتالی و ستاب باكس فعالیت می كنند، بدانند كه از این به بعد گیرنده استاندارد رسانه ملی «دی وی بی تو» خواهد بود كه این امر هم از نظر كیفی و هم هزینه ای به صرفه خواهد بود.

علیدادی با اشاره به زمان‎بر بودن مراحل تبدیل همه شبكه ها به HD گفت: علاوه بر پارامتر زمان، این كار هزینه‎بر است و تامین آن به تنهایی از عهده رسانه ملی خارج است و این كار با تلاش، جدیت و استفاده بهینه از امكانات ممکن می‌شود.