همشهری آنلاین: جام جهانی اسکی آمریکا با قهرمانی نمایندگان این کشور در دو بخش مردان و زنان همراه بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی، رقابت‎های جام جهانی فری استایل به مناسبت بیستمین سالگرد رقابت‎های جایزه بزرگ آمریکا در دامنه کوه «پارک سیتی» شهر یوتا با حضور تعدادی از برترین اسکی‌بازان آزاد جهان برگزار شد و اسکی‌بازان آمریکایی در هر دو بخش مردان و زنان به مقام قهرمانی رسیدند.

در بخش مردان آرون بلانک توانست دومین قهرمانی خود را در جام جهانی به دست بیاورد. او با این قهرمانی 100 امتیاز دیگر در جام جهانی به دست آورد و در رنکینگ کلی با 4 امتیاز بیشتر بالاتر از کوین رولند فرانسوی ایستاد.

بلانک بعد از قهرمانی گفت: من صبح روز مسابقه از خواب بلند شدم و با خودم گفتم امروز فقط برای تفریح رقابت می‎کنم و زیاد به خودم استرس نمی‌دهم.

وی ادامه داد: در دور اول عملکردم بهتر از بقیه بود. بنابراین در دورهای دوم و سوم منتظر شدم تا بقیه رکوردشان را ثبت کنند. «کوین رولند» اسکی‌بازی است که در شرایط سخت و فشار زیاد بهترین رکوردها را می‌زند، اما خوشحالم که امروز روز او نبود.

پس از بلانک، بنویت والنتین و کوین رولند، هر دو از فرانسه در رده‎های دوم و سوم قرار گرفتند.

در بخش زنان نیز ماری باومن که هفته گذشته در رقابت‎‎های ایکس گیم عملکردی فوق‌العاده داشت، با پشت سر گذاشتن رقبای خود به مقام قهرمانی رسید.

او درباره قهرمانی خود گفت: در دور سوم مسابقه هر آنچه در توان داشتم را گذاشتم و خوشحالم که توانستم به مقام اول برسم.

در این بخش آیانا اونوزاکا از ژاپن و مری مارتینود از فرانسه به مقام‌های دوم و سوم رسیدند.