تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵

سیدروح‏ الله حسینی*: مدرسه ملی سینمای ایران در کنار برنامه‌های کارگاهی و آموزشی خود، یک ماموریت مهم دارد و آن انجام پژوهش‏‌های کاربردی و البته بنیادی در سینمای ایران است.

هم از این روست که از این مدرسه به عنوان پژوهشگاه عالی سینمای ایران نیز یاد می‏‌شود. وانگهی آموزش‏‌های این مدرسه نیز بر اساس پژوهش‌هایی تعریف شده‏‌اند که طی دوسال گذشته در جریان بوده، و بخشی از آن از جمله مطالعه تطبیقی نظام‏‌های آموزشی سینمایی در جهان مستقیماً در برنامه‏ ریزی‌‏ها و تشکیل مدرسه موثر بوده ‌اند.

این مطالعات از این پس، در معاونت پژوهشي مدرسه به شکلی جدی و فراگیر با اهداف مهمی از جمله توسعه  دانش میان ‏رشته‏‌ای در سینما ادامه پیدا خواهد کرد.

از سوی دیگر، همانگونه که بناست کارگاه‏‌های آموزشی مدرسه، به اعتبار ارتباط مستقیم با سازمان سینمایی از یک طرف و حرفه‌‏ای ‌های سینما از طرف دیگر، کاربردی و موثر باشند، پژوهش‌های این مرکز نیز نقطه‏ اتصالِ اساتید و پژوهشگرانِ دانشگاهی و سازمان سینمایی به عنوان دستگاه اجرایی متولی سینمای کشور خواهند بود.

این ارتباط چندسویه، می‏‌تواند به شیوه‌ای سازنده استانداردهای سینمای ایران را ارتقاء دهد و و بر کیفیت تولیدات آن بیفزاید.

*مدیر عامل مدرسه ملی سینمای ایران