همشهری‌آنلاین: دیدارهای رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادامه دارد.

احمدی نژاد در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با روسای جمهور کشورهای کرواسی، نیجریه، سنگال، آفریقای جنوبی، لبنان و کومور دیدار و گفت و گو کرد. احمدی نژاد و مقام‌های عالی کشورهای دیدارکننده ،گسترش و تعمیق روابط و مناسبات دوجانبه را خواستار شدند. رئیس جمهور همچنین پس از سخنرانی درمجمع عمومی سازمان ملل، در دیدار معاون ریس جمهور گامبیا و نوری المالکی نخست وزیر عراق برتداوم دوستی و همکاری ها تاکید کرد

دیدار دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی
رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی ترسیم یک چهره درست از اسلام در جهان را از جمله وظایف مهم این سازمان و همه کشورهای اسلامی دانست.
محمود احمدی نژاد گفت:همه باید تلاش خود را برای این منظور بکار ببریم ، البته برخی‌ از قدرتها نمی ‌خواهند به سخنان ما گوش دهند و دلیل آن نیز این است که از عدالت می‌ترسند.

احمدی نژاد همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای در اختیار گذاشتن تجربیات تهران درزمینه انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز به کشورهای مسلمان اعلام کرد.

وی همچنین ابرازامیدواری کرد که تحت مدیریت دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی مسایل جهان اسلام به خوبی پیش برود.

احسان اوغلو، دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی ، نیز از سخنان رئیس جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه کلمبیا حمایت و ابراز خوشنودی کرد وگفت :این سخنان بیان حقایق بود.

احسان اوغلو بیانات رییس جمهور ایران را بسیار خوب توصیف کرد و با بی‌ادبانه خواندن وبرخورد نامناسب رییس دانشگاه کلمبیا گفت:شما بسیارخوب برخورد کردید و به آنها آموختید ونشان دادید که باید مودب باشند و درعین حال پیام خود را به گوش همگان رساندید.

وی همچنین گزارشی را از فعالیت های سازمان کنفرانس اسلامی شامل فعالیت ها در زمینه تدوین منشور جدید و ساخت مقر جدید این سازمان و نیز اقدامات انجام شده در جهت ارتقای سطح همکاریها میان کشورهای اسلامی و اعتمادسازی ارائه کرد.

دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی همچنین اقدامات خود را در زمینه مقابله با اسلام ستیزی وضرورت همکاری با محافل علمی در خصوص شناساندن اسلام تشریح کرد.