از صبح دیروز شایعه تغییر در تیم مدیریتی گروه خودروسازی سایپا فضای تالارهای مبادلات بورس را تحت‌تأثیر خود قرار داد.

اين شايعه از صبح ديروز در برخي گروه‌هاي تلگرامي دست به‌دست مي‌چرخيد. طبق شايعه منتشر شده در برخي سايت‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي گفته مي‌شد محمدرضا سروش، مديرعامل سابق گروه خودروسازي بهمن به‌زودي جاي مهدي جمالي، مديرعامل فعلي سايپا را خواهد گرفت. ابهام موجود در اين ماجرا موجي منفي را در بازار سرمايه به راه انداخت.

  • منشأ شايعه‌ها

سايت خودرو پرس، كه ازجمله سايت‌هاي منتشر‌كننده اين خبر بود در متن خبر خود حتي به مديرعامل جديد سايپا تبريك گفته و از برنامه‌ريزي براي برگزاري مراسم توديع و معارفه مديران جديد و سابق سايپا خبرداد. به ادعاي اين سايت، در جلسه‌اي كه براي تغيير مديرعامل سايپا برگزار شده همچنين طاهر عليزاده مديرمالي سازمان گسترش به‌عنوان عضو غيرموظف هيأت مديره گروه سايپا جايگزين اكبر شمس لاهيجي شده است. اما در ساعات مياني معاملات ديروز بورس تهران خبرگزاري ميزان به نقل از اميرحسين قناتي، مديركل صنايع خودرو و نيرو محركه وزارت صنعت، اعلام كرد: خبرتغيير مديرعامل سايپا صحت ندارد و هنوز چيزي از جانب ما در رسانه‌ها مبني بر تغيير مديرعامل سايپا اعلام نشده است.

  • شايعه بركناري معاون وزير صنعت از سايپا

اما ماجرا به همين جا ختم نشد و دقايقي بعد خبرگزاري ايلنا و سايت پرشين‌خودرو با انتشار خبري متفاوت اعلام كردند: وزير صنعت، با بركناري معاون فعلي خود از رياست هيأت مديره گروه خودروسازي سايپا، براي معاون سابق خود به‌منظور حضور در اين مسند حكم صادر كرده است.طبق اين گزارش‌ها كه صحت و سقم آن چندان روشن نيست، در جلسه وزير صنعت، با مديران گروه خودروسازي سايپا، محمدرضا نعمت‌زاده ضمن تقدير و تشكر از سيدرضا نوروززاده، رئيس سازمان گسترش، او را از سمت رياست هيأت مديره سايپا بركنار و سيدمحمد علي سيدابريشمي معاون پيشين وزير صنعت را به رياست هيأت مديره سايپا منصوب كرده است. گفته شده در همين جلسه اميرحسين‌قناتي جايگزين حسن عموزاده در هيأت مديره سايپا شده است.

  • تكذيبيه رسمي «سايپا»

پس از بالا گرفتن تب شايعات، اداره ارتباطات و روابط بين‌الملل گروه خودروسازي سايپا هم اعلام كرد: هرگونه تغيير در تيم مديريتي گروه خودروسازي سايپا به‌شدت تكذيب مي‌شود و مديرعامل و اعضاي هيأت‌مديره در حال انجام رسيدگي به امور ذي نفعان و سهامداران هستند.روابط عمومي سايپا در ادامه، انتشار شايعات را به انتخابات خبرگان رهبري و مجلس ربط داد و مدعي شد: در شرايطي كه به زمان برگزاري انتخابات نزديك مي‌شويم عده‌اي سودجو با مقاصد خاص قصد لطمه زدن به منافع سهامداران سايپا را دارند.