تهرانی‌ها هر روز ۲میلیارد تومان جریمه با ورود غیرمجاز به محدوده طرح زوج و فرد به خزانه دولت واریز می‌کنند.

به گفته سردار سيدتيمور حسيني رئيس پليس راهور تهران بزرگ ميزان ترددهاي غيرمجاز در محدوده طرح زوج و فرد نشان مي‌دهد به‌طور متوسط روزانه بين 80تا 100هزار تردد غيرمجاز به محدوده طرح زوج و فرد انجام مي‌شود كه با يك حساب ساده سرانگشتي مي‌توان گفت كه اين تخلف هرروز درآمد ۲ميليارد توماني را عايد دولت مي‌كند.

با توجه به جريمه 20هزار توماني هر بار ورود غيرمجاز به طرح زوج و فرد مي‌توان نتيجه گرفت كه متخلفان تهراني بايد روزانه حداقل حدود يك ميليارد و 600ميليون تا 2ميليارد تومان جريمه بابت ورود غيرمجاز خود به محدوده زوج و فرد به خزانه واريز كنند. اين آمار ارائه شده از سوي رئيس پليس راهور در حالي مطرح شده است كه پيش از اين و در ابتداي اجراي طرح پايش الكترونيكي ورود غيرمجاز به محدوده زوج و فرد، وي از ورود غيرمجاز روزانه 150تا 200هزار خودرو به اين محدوده خبر داده بود.

البته مدتي پيش از آن نيز تشكري هاشمي معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران از ورود غيرمجاز روزانه 500هزار خودرو به محدوده طرح زوج و فرد خبر داده و پيش‌تر از آن نيز ايلوش وزيري مديرعامل شركت كنترل ترافيك تهران از تردد روزانه 300هزار خودرو به اين محدوده پرده برداشته بود.