مرد جوان که با چرب زبانی توانسته بود با مالک نمایشگاه خودرو طرح دوستی بریزد پس از کلاهبرداری 150 میلیون تومانی از این مرد، پا به فرار گذاشت.

به گزارش خبرنگار ما چندی قبل صاحب یک نمایشگاه خودرو به پایگاه یکم اداره آگاهی تهران رفت و مدعی شد مرد جوانی با جلب اعتماد وی 150 میلیون تومان از او کلاهبرداری کرده است.

این مرد در توضیح ماجرا گفت: چند ماه قبل با مردی به نام شایان که برای خرید خودرو به نمایشگاه من رفت‌وآمد می‌کرد آشنا شدم.

3ماه از این آشنایی می‌گذشت و در این مدت شایان با چرب زبانی توانسته بود اعتماد من را به خود جلب کند، تا اینکه مدتی قبل به همراه زن جوانی که مدعی بود همسرش است به بنگاه آمد و گفت به خاطر مشکلات مالی قصد فروش قطعه زمینی متعلق به همسرش در کرج را دارد.

وی  ادامه داد: وقتی شایان به من پیشنهاد خرید این زمین را داد از آنجا که به او اعتماد داشتم بدون هیچ تحقیقی با او وارد معامله شدم و زمینش را به ارزش 150 میلیون تومان خریداری کردم. اما بعد از مدتی در حالی که هیچ خبری از شایان نبود متوجه شدم زمین متعلق به فرد دیگری است و شایان با سند جعلی آن را به من فروخته است.

پس از اظهارات این مرد بررسی‌های پلیسی برای دستگیری کلاهبردار حرفه ای آغاز شد و کارآگاهان در نخستین مرحله به بررسی شماره حسابی که پول زمین به آن واریز شده بود پرداختند و متوجه شدند که حساب متعلق به دختر جوانی است که مدتی با شایان رابطه دوستانه داشته است.

من همدست او نیستم
با دستگیری دختر جوان که همان دختری بود که همراه شایان به بنگاه رفته بود و نیز  احتمال می‌رفت با شایان در این کلاهبرداری بزرگ همدست باشد تحت بازجویی قرار گرفت، اما  او منکر اطلاعی از کلاهبرداری شده و به کارآگاهان گفت: چند ماه قبل در یکی از پارک‌های تهران با شایان آشنا شدم و چند بار همراه او برای خرید خودرو به نمایشگاه رفتم، اما بعد از آنکه شایان یک حساب بانکی به نام من باز کرد، ناگهان بدون برجا گذاشتن ردی از خود ناپدید شد و دیگر خبری از وی ندارم.

اظهارات این زن در حالی صورت می‌گرفت که مأموران در ادامه تحقیقات دریافتند شایان پس از افتتاح حساب بانکی به نام دختر جوان، 150 میلیون تومان را به حساب وی واریزکرده و با گرفتن دسته چک از بانک و جعل امضای او، 100 میلیون تومان از پول را برداشت کرده وپا به فرار گذاشته است.

در حالی که بررسی‌های پلیسی ادامه داشت، این زن چند روز پیش خود را به اداره پلیس رساند و گفت که  شایان را در یکی از خیابان‌های تهران سوار بر یک خودروی  بی.ام.و مشاهده کرده و توانسته شماره خودرو را بردارد.

با به دست آمدن این اطلاعات مأموران با اعلام مشخصات خودرو به واحدهای گشت، توانستند این خودرو را در منطقه پونک ردگیری کنند، اما زمانی که قصد دستگیری شایان را داشتند وی خودرو را در خیابان رها کرد و پا به فرار گذاشت.

به‌دنبال فرار این جوان، مأموران در بررسی داخل خودرو موفق شدند محل زندگی او را که یک خانه اجاره‌ای در منطقه دارآباد بود شناسایی کرده و مرد کلاهبردار را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند. مأموران در بررسی خانه ویلایی این مرد متوجه 3 دوربین مداربسته شدند که وی از طریق آنها می‌توانست تمامی خیابان‌های اطراف خانه را زیر نظر داشته باشد تا در صورت نزدیک شدن پلیس به سرعت فرار کند.

به این ترتیب، وی به پایگاه یکم پلیس آگاهی انتقال یافت و با اعتراف به کلاهبرداری 150 میلیون تومانی مدعی شد در تهیه سند جعلی یکی از دوستانش نیز با او همدست بوده است.