مقابله پلیس باتصرف خیابان‌ها از سوی افراد و سازمان‌ها.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: پلیس راهور آمادگی دارد تا به کمک شهرداری تهران برای مقابله با افراد حقیقی و سازمان‌های دولتی که با گذاشتن موانع فیزیکی سعی در انحصار فضاهای خیابان‌ها، به‌عنوان پارکینگ شخصی دارد جلوگیری کند.

سردار محمد رویانیان در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری گفت: بسیاری از افراد و سازمان‌ها با قرار دادن موانع فیزیک سعی می‌کنند فضاهای عمومی پارکینگ خیابان‌ها را به بهانه محل استقرار خود در اختیار گیرند که این کار خلاف مقررات راهنمایی و رانندگی و مقایر با الگوهای عدالت محور نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به اینکه موضوع پارکینگ در پایتخت مشکلی جدی است گفت: در این سامانه ما ضعف شدید داریم، زیرا فضاهای پارکینگی ما بسیار محدود است و در این زمینه هم فرهنگ سازی نکرده‌ایم که مردم چگونه از فضاهای پارک‌ها درست استفاده کنند.

رویانیان در ادامه افزود: در اکثر نقاط شهر تهران، فضای جلوی مغازه‌ها و خانه‌ها و ادارات ملک طلق افراد قلمداد می‌شود، این در حالی است که این فضاها کاملا عمومی بوده و این حرکتی غیرقانونی است و ما با آن برخورد خواهیم کرد.

رئیس پلیس راهور افزود: اگر شهرداری تهران اعلام آمادگی کند ما نیز به‌طور جدی با این پدیده مقابله خواهیم کرد.

وی با اشاره به کم بودن فضای پارکینگ موجود در پایتخت، گفت: نسبت پارکینگ موجود در شهر به خودروها که هر ساله وارد خیابان‌های تهران می‌شود کم است و اگر این فضاها نیز به شیوه‌ای غیرقانونی در اختیار افراد یا سازمان‌ها باشد و آنها به‌صورت غیرقانونی از آن استفاده کنند، مسلما در حق مردم اجحاف صورت خواهد گرفت.