همشهری آنلاین: لغو تحریم‌های ‌بین‌المللی و ایجاد فضای باز اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ایران و رکود اقتصادی در بازارهای داخلی و ‌بین‌المللی ‌کره‌ جنوبی باعث اشتیاق سئول برای حضور در بازار ایران شده است.

لغو تحریم‌های ‌بین‌المللی و ایجاد فضای باز اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ایران از یک سو و رکود اقتصادی در بازارهای داخلی و ‌بین‌المللی ‌کره‌جنوبی و کاهش میزان صادرات این کشور در سال ۲۰۱۵ به نسبت سال‌های قبل باعث اشتیاق و تمایل ویژه‌ دولت‌، سرمایه گذاران‌، تجار و بازرگانان ‌کره‌جنوبی برای حضور در بازار ایران شده است

به گزارش كنسولگري ايران در كره جنوبي، در این فضای مثبت ایجاد شده‌، برگزاری یازدهمین دور کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ‌کره‌جنوبی در تهران در روزهای 9 و 10 اسفندماه سالجاری (بعد از 10 سال وقفه)‌، بستر مناسبی را برای سفر تجار و سرمایه گذاران ‌کره‌جنوبی به ایران برای ارزیابی زمینه‌های حضور هر چه بهتر و بیشتر خود در بازار ایران را فراهم نمود است.

غیر از ترکیب کامل هیات همراه وزیر تجارت‌، صنعت و انرژی در سفر به ایران که شامل نمایندگان بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی ‌کره‌جنوبی می‌باشد‌، هیاتی در حدود 300 نفر از تجارو بازرگانان کره‌ای نیز از تاریخ 8 لغایت 12 اسفندماه سالجاری به تهران سفر خواهند نمود تا علاوه بر ملاقات با دولتمردان ایرانی‌، نسبت به برگزاری کنفرانس‌ها و میزگردهای مختلف تجاری و بازرگانی اقدام نموده تا زمینه‌های همکاری و حضور خود در ایران را یافته و اقدام به سرمایه گذاری و یا برقراری ارتباطات تجاری مستقیم با ایران نمایند.

سازمان‌هایی مانند کوئیکا‌، سازمان توسعه سرمایه‌گذاری ‌کره‌جنوبی‌، سازمان حمایت از تجار و بارزگانان ‌کره‌جنوبی‌، برخی از شرکت‌ها و مشاوران حقوقی و .... خود را برای سفر به ایران و انجام مذاکرات تجاری آماده می‌کنند.