همشهری آنلاین: مسعود کیمیایی در اولین دوره‌ی جشنواره کارگاه آزادش که به صورت ملی برگزار می‌شود، از بهروز افخمی و فریماه فرجامی تقدیر می‌کند.

به گزارش ایسنا، در نشست خبری هفتمین جشنواره کارگاه آزاد فیلم و اولین دوره سراسری این جشنواره که 8 اسفند ماه برگزار شد، حسین حیدری‌پور دبیر جشنواره در سخنانی مطرح کرد: جشنواره از امروز 8 اسفندماه در پردیس سینمایی ملت آغاز می‌شود و تا 12 اسفندماه ادامه دارد. متأسفانه به دلیل تلاقی با فیلم‌های صدثانیه‌ای مجبور شدیم دو روز زمان برگزاری جشنواره را جلوتر بیاندازیم و همین موضوع فشار زیادی را به ما وارد کرد.

وی یادآور شد: کلید این جشنواره از سال 85 به صورت داخلی و با هنرجویان کارگاه آزاد زده شد و به مدیریت مسعود کیمیایی برگزار می‌شد. امسال جشنواره را ملی کردیم و تصور نمی‌کردیم در این زمان کم که از 15 آذرماه با حکمی که آقای کیمیایی به من دادند آغاز شد، چنین استقبالی شود و بیش از 300 اثر به دست‌مان برسد.

حیدری‌پور از بابک حمیدیان، امیر دژاکام و فرزاد موتمن به عنوان هیأت انتخاب جشنواره نام برد و گفت: 85 اثر در بخش داخلی پذیرفته شدند و 27 اثر هم در بخش خارجی به دستمان رسید که 11 اثر از کشورهایی چون ایتالیا، اندونزی، ایسلند، مالت، لتونی، اسپانیا، پرتغال، لبنان و آلمان انتخاب شد.

وی با اشاره به گنجاندن بخشی با عنوان "صلح" در جشنواره اظهار کرد:‌ به منظور داشتن جهانی عاری از خشونت این بخش را اضافه کردیم که آثار این بخش به صورت مجزا به نمایش درخواهد آمد.

حیدری‌پور درباره منابع مالی جشنواره اظهار کرد: آقای کیمیایی خودشان تمام هزینه‌های جشنواره را متقبل شدند و فیلمسازی با چنین سابقه‌ای جشنواره را برگزار می‌کند و تنها هدف ایشان دیده شدن یکسری هنرجوی جوان است. ما یک ریال دریافت مالی برای جشنواره نداشته‌ایم و کمک‌ها در بخش‌های مختلف بوده است ازجمله موسسه تصویرشهر که پنج روز پردیس سینمایی ملت را در اختیار ما گذاشته‌اند و همچنین تندیس‌ها، پوشش تصویری و جوایز که از سوی بخش خصوصی همچون آراتک، سایت خبری هنردستان، چیتارایانه، تی‌وی پلاس و موسسه سیمای همراه تأمین شده است.

دبیر این جشنواره با اشاره به بزرگداشت‌ها گفت: برای این بخش بهروز افخمی را به عنوان یکی از اساتید کارگاه انتخاب کردیم و فریماه فرجامی هم که سابقه طولانی در همکاری با مسعود کیمیایی دارد، دیگر انتخاب ما هستند.

حیدری‌پور ادامه داد: برای بزرگداشت‌ها جمشید ارجمند هم مد نظر ما بود که متأسفانه حال ایشان مساعد نبود و همچنان امیدواریم تا چهارشنبه حالشان بهتر شود.

دبیر این جشنواره از جواد طوسی، سامان سالور و پولاد کیمیایی به عنوان داوران نام برد و گفت:‌ جوایز ما در بخش فیلم داستانی، مستند، صلح و بین‌الملل اهدا می‌شود.

وی ضمن دعوت از عموم مردم برای حضور در این جشنواره که از ساعت یک تا 9 شب در پردیس ملت برگزار می‌شود،‌ اظهار کرد:‌همه تلاش‌مان را در سه ماه گذشته انجام داده‌ایم تا جشنواره‌ای در شأن نام مسعود کیمیایی برگزار کنیم.

عباس کریمی مدیر روابط عمومی جشنواره هم در توضیحاتی گفت:‌ در مراسم اختتامیه دو تقدیر از فعالان علمی، فرهنگی خواهیم داشت که در زمینه شعر و سینما به نوعی با آثار مسعود کیمیایی پیوند خورده‌اند و در کنار آن‌ها از سه دوست رسانه‌ای هم تقدیر خواهیم کرد.

وی افزود: در اولین روز جشنواره (امروز)، 11 سکانس برگزیده از فیلم‌های قبل از انقلاب مسعود کیمیایی به نمایش درمی‌آید و جواد طوسی آن‌ها را بررسی خواهد کرد.

قاطعی مدیر هنری جشنواره هم با اشاره به پوستر طراحی شده با تصویر مسعود کیمیایی گفت:‌ ما از المان پرنده صلح به لحاظ بخشی که با این عنوان در جشنواره داریم، استفاده کردیم و همچنین برای اولین بار در یک جشنواره تم رنگی مشخصی به محصولات بصری آن داده‌ایم. ضمن آنکه استفاده از تصویر مسعود کیمیایی تصمیمی بود که در اتاق فکر گرفته شد و حتی شنیدم خود ایشان هم راضی به این کار نبودند، اما ادای دی ما به ایشان به عنوان حامی جوانان، منجر به انجام این کار شد.