همشهری آنلاین: همایش ملی نوروز، میراث صلح روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفندماه توسط پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، در این همایش که با ده نشست علمی در تالارهای همایش پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، موزه ملک، موزه پست و پژوهشکده تخصصی آرامستان دنبال می‌شود 42 مقاله علمی با موضوع نوروز و صلح ارایه خواهدشد.

در مراسم اختتامیه این همایش که در تاریخ 18 اسفندماه از ساعت 9/30 تا 14 در تالار همایش‌های موزه ملی (دوران اسلامی) برگزار خواهد شد بسته علمی و فرهنگی همایش شامل کتابهای مربوط به نوروز در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

در حاشیه این همایش نیز نمایشگاه عکس نوروز برپا بوده و از سه جلد کتاب مجموعه مقالات مردم‌شناسی نوروز، نوروز آئین صلح و زندگی و چکیده مقالات همایش نوروز، میراث صلح رونمایی می‌شود.

حضور علاقه‌مندان در این همایش که با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، مرکز اسناد فرهنگی آسیا، پژوهشگاه منطقه‌ای دانشگاه شهید بهشتی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران، مرکز مطالعات فرهنگ عامه صدا و سیما، سازمان بهشت زهرا، پژوهشکده تخصصی آرامستان. برگزار می‌شود، آزاد است.

مراسم گشایش این همایش ساعت 14 روز یکشنبه 17 اسفند در تالار همایش‌های موزه ملک برگزار می‌شود.