همشهری آنلاین: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران گفت: از دو سال پیش تاکنون دست‌درازی به جنگل‌های مازندران و پدیده جنگل‌خواری به طور کامل متوقف و در حد صفر شده است.

به گزارش ايرنا، "ستار بابایی" روز دوشنبه گفت: با تشکیل ستاد ویژه‌ای با حضور مسئولان دادگستری، نیروی انتظامی، استانداری مازندران و منابع طبیعی و آبخیزداری استان برنامه‌های مراقبتی خوبی در عرصه‌های جنگلی استان در راستای کاهش قاچاق و تجاوز به جنگل‌های استان اجرا شده است.

وی گفت: حدود سه هزار و 500 هکتار از جنگل‌های مخروبه و مستعد استان احیا و جنگل‌کاری شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری ادامه داد: در سال جاری هم با وجود اختصاص کم منابع مالی حدود یک هزار و 600 هکتار جنگل‌کاری شد.

بابایی به برخی برنامه‌های این اداره کل در هفته منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: نشست علمی با دانشجویان، اصحاب رسانه، درختکاری و جشنواره عکس از برنامه‌های مهم هفته منابع طبیعی در استان است.

وی ادامه داد: به همین منظور حدود 380 هزار اصله نهال رایگان از گونه‌های سوزنی برگ و پهن برگ در سراسر استان توزیع خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران یادآور شد: فرهنگ غرس کردن نهال هر ساله در حال تقویت است و استقبال مردمی در گرفتن نهال رایگان نیز خوب است.

مازندران حدود یک میلیون و 600 هزار هکتار عرصه جنگلی دارد.