به گزارش مهر، علیرضا جاوید با بیان اين مطلب گفت: در طول سالهای اخیر تقاطعهای غیرهمسطح زیادی در شهر تهران ساخته و به زیربار ترافیکی رفت که میتوان به دوربرگردان غیرهمسطح یادگار امام (ره) پایینتر از خیابان آزادی اشاره کرد که هیچگونه مخاطره ترافیکی ندارد.
جاوید گفت: همچنین در بزرگراه شهید چمران قبل از تونل توحید دوربرگردان غيرهمسطحی ساخته شده است که خودروها میتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. لازم به ذکر است که بزرگراه شهید چمران نسبت به تونل به یک دوربرگردان غير همسطح تبدیل میشود. در بزرگراه یادگار امام (ره) چون این پروژه در قسمتی از آن سه طبقه میشود؛ بزرگراه به صورت تراز منفی یک، همسطح و دوربرگردان آن به صورت غیرهمسطح است.
وى یادآور شد: در این زمینه میتوان به طراحی تقاطع غیرهمسطح پل گیشا که در شمال و جنوب پل نصر به صورت غیرهمسطح طراحى شده، اشاره کرد.
معاون فنی و عمرانی شهرداري تهران با بیان اینکه در ۱۰ سال اخیر تاکید مضاعفی به توسعه تقاطع هاى غيرهمسطح شده است، تاکید کرد: آمارهای معاونت فنی و عمرانی شهر تهران نیز نشان میدهد تا سال ۸۴ تهران دارای ۱۵۷ تقاطع غیرهمسطح بود که در ۱۰ سال اخیر این عدد به ۳۳۵ تقاطع غیرهمسطح افزایش پیدا کرده است. به عبارت سادهتر تعداد تقاطع های غیرهمسطح شهر تهران در یک دهه اخیر به بیش از دو برابر افزایش پیدا کرد.